.
1- همه اطلاعات مهم را قرار دهید
لوگو و نام شرکت: لوگو و نام شرکت خود را بر روی کارت ویزیت قرار دهید. لوگو نمادی از حرفه و هویت شما است.
شغل: مشتریان باید در نگاه اول در مورد شغل شما اطلاعات کسب کنند پس به طور واضح شغل خود را بیان کنید.
اطلاعات تماس (آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل): برای این که مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند اطلاعات را به درستی قرار دهید.
آدرس وب سایت: آدرس وب سایت را قرار دهید تا مشتریان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و کامل تر بتوانند به سایت شما مراجعه کنند.
شعار تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی معمولا باید کوتاه و دارای وزن و ریتم مناسب باشد. شعار تبلیغاتی، یادآور خدمات و محصولات شما است.
2- اطلاعات را با نکته سنجی تمام در کارت ویزیت قرار دهید
شلوغی و به هم ریختگی را به حداقل برسانید. اطلاعات مهم، نباید در شلوغی کلمات و اعداد گم شوند. طراحی ساده همیشه محبوب است.
3- اطلاعات را روی کارت قرار دهید و پشت آن را خالی بگذارید
اگر دنبال ماجراجویی هستید میتوانید مدلهای مختلف را آزمایش کنید. شاید یک لوگو پشت کارت قرار دهید و یا پشت کارت را خالی بگذارید. با این کار افرادی که کارت شما را گرفتهاند میتوانند اطلاعات اضافی پشت و روی کارت بنویسند.
ولی این نکته را از یاد نبرید که برای داشتن کارتی سنگین و رسمی باید همه چیز را ساده نگه دارید.
در صورتی که میخواهید پشت کارت هم توضیحاتی را چاپ کنید، حواستان باشد که اطلاعاتی تکمیلی را قرار دهید: مثلا شعار شرکت. با اینکه کارتهای ویزیت باید به شناخته شدن هرچه بیشتر برند شما کمک کنند ولی نباید با تبلیغات اشتباه گرفته شوند.
4- از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی کارت استفاده کنید
سفید را می توان رنگ مناسبی جهت تمامی حرفه ها و کسب و کار ها دانست. زمینه سفید به شما این امکان را می دهد که لوگو خود را با هر رنگی که هست به زیبایی بر روی کارت قرار دهید. رنگ سفید یک رنگ کاملا استاندارد و محافظه کارانه است.
5- از اندازهی استاندارد استفاده کنید
حتماً لازم نیست با کارتهای با شکل عجیب و غریب یا طراحیهای گیج کننده مشتریان را شگفت زده کنید. دو اندازه (85×48) و (85×55) میلی متر بسیار مرسوم هستند که می توانید به راحتی انتخاب کنید.
6- از عکستان استفاده کنید تا به کارت ارزش بدهید
سوزان آدامز از مجلهی فوربز با مشاور بازاریابی اینترنتی، دان کروثر مصاحبهای داشته و او در آن مصاحبه پیشنهاد میکند چهرهی خود را روی کارت چاپ کنید.
کروثر می گوید: ” به مراسمی میروید و با 55 کارت در جیبتان به خانه میآیید.” اگر یک یا دو عدد از کارتها عکس داشته باشند، می توانید به راحتی آن افراد را به یاد آورید.
7- در کارت ویزیت اشتیاق ایجاد کنید
می توانید با اضافه کردن نوعی مشوق روی کارت، شانس تماس گرفتن دیگران با خودتان را افزایش دهید. کد تخفیف، خدمات ویژه یا مشاوره در افراد اشتیاق ایجاد کنید. باید کاری کنید که افراد شما را به یاد بیاورند و حس کنند تماس با شما به آنها سود میرساند.
8- از کیو آر کد (QR code) استفاده کنید
در این مورد هنوز اختلاف نظر وجود دارد، ولی در بعضی مشاغل مانند کسب و کارهای مرتبط با فناوری، کیو آر کدها میتوانند راهی عالی برای هدایت افراد به صفحهای اینترنتی و پر از اطلاعات مهم باشند که هیچ وقت روی یک کارت قرار نمیگیرند. با این حال، مقدار زیادی فضا را هم اشغال میکنند پس نگذارید باعث به هم ریختگی طراحی کارت شوند.
9- پول بیشتری صرف کیفیت کنید
میتوانید کارت ویزیت های ساده را به قیمت کمی تهیه کنید، ولی باید پیامی را که با کاغذ و چاپ ارزان منتقل میکنید هم در نظر داشته باشید. به این فکر کنید که یک مجلهی با کیفیت در مقایسه با یک روزنامه چه حسی به شما منتقل میکند. فارغ از مطالب درون آن، مجله حسی بهتر را منتقل کرده و حرفهایتر به نظر میرسد. پس کیفیت کاغذ را همیشه در نظر بگیرید و به آن بی توجه نباشید.
10- فونت مناسبی انتخاب کنید
از به کار بردن فونت های کوچکتر از 6 پوینت خودداری کنید و اطمینان حاصل کنید که فونت انتخابی شما خوانا باشد. اگر حتی کمی شکل فونت شما غیر قابل خواندن است، فونت دیگری انتخاب کنید.
11- کمک گرفتن از افراد حرفهای را در نظر داشته باشید
یک راه برای رسیدن به هدف و نتیجه مطلوب، سپردن کار به یک طراح است. طراحان گرافیک میتوانند نتیجهای هوشمندانه، حاوی اطلاعات مفید و حرفهای حاصل کنند.