راه های درآمد زایی از طراحی گرافیک

اگر نگاه دقیقی داشته باشید، طراحی خلاقانه، گرافیک دیزاین ، یا طراحی گرافیک وب خلاقانه، شامل انواع مختلفی از راه حل های طراحی می شود. اقدامات طراحی مانند چسبی است که همه چیز را در کنار هم نگه می دارد و باعث کارایی آن چیز می شود. به طور کلی، طراحان افراد خلاقی هستند که توانایی نگاه به چیزهای از چشم انداز خود را دارند؛ به همین دلیل است که طراحان سعی می کنند در حوزه های مختلف تجربه به دست آورند.

طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی در دسته طراحی خلاقانه قرار می گیرد که شامل برقراری ارتباط دیداری می شود و از تصاویر برای انتقال ایده ها و مفاهیم به مشتریان استفاده می کند. طراحی گرافیکی شامل لوگو سازی، طراحی بسته بندی، طراحی بروشورهای تبلیغاتی، و … می شود- چیزهایی که استفاده از آن ها برای ارتقاء و محبوب سازی برند در میان رقبایش بسیار فوق العاده هستند.

طراحی گرافیکی آمیزه ای از عکاسی، رنگ ها، شکل ها و جلوه های دیداری است که در کنار یکدیگر یک ایده یا داستان را شکل می دهند؛ چیزی که در ذهن مشتری ها آگاهی آفرینی می کند و به آن ها یادآور می شود که آن ها را در نظر داشته باشند.

کسانی که طراحی های گرافیکی را خلق می کنند با نام طراحان گرافیک شناخته می شوند، و عمدتاً در زمینه های زیر مشغول به فعالیت هستند:

طراحی وب

طراحی سایت نوع تعاملی طراحی گرافیک است که در آن طراح مجبور است وب سایت ها را به گونه ای طراحی کند که کاربر با آن در تعامل باشد و تجربه آنلاین کاربران را ارتقاء دهد. بدین منظور، طراحان باید از توسعه وب سمت کاربر شناخت داشته باشند و بدانند که چطور با استفاده از جاوا اسکریپت کار کنند. و به منظور بالا بردن تجربه کاربرانی که از وب سایت دیدن می کنند، طراحان وب همچنین باید درک روشنی از فوتوشاپ، Illustrator، و دیگر برنامه های طراحی گرافیکی داشته باشند.

در طراحی وب دو نوع طراحی به کار گرفته می شود:

  • طراحی تعاملی: این نوع طراحی وب کاملاً بر روی تجربه کاربری متمرکز است. آیکونی که هنگام لاگین شدن تغییر رنگ می دهد را به خاطر می آورید، بله، این «طراحی تعاملی» است.
  • معماری اطلاعات: این نوع طراحی وب مربوط به تهیه پیش نویس یک وب سایت به منظور اطمینان از این است که خروجی وب سایت به راحتی قابل درک باشد. معماری اطلاعات کاملاً بر پایه طراحی، نوشتن، علم کتابخانه، و روانشناسی است.

طراحان وب موارد زیر را خلق می کنند:

  • صفحات وب
  • قالب ها و تم ها
  • اپلیکیشن های موبایل
  • بنرهای وب سایت
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • دارایی های بازاریابی ایمیلی

طراحی موشن گرافیک

هر وقت طراحی مربوط به ایجاد یک ویدیوی توضیحی یا تیتراژ عنوان یک فیلم شود، پای طراحی موشن گرافیک به بازی باز می شود. طراحی موشن گرافیک آمیزه ای از تصاویر، کلمات، و جلوه های دیداری می شود، به گونه ای که همراه با هم پیامی را شکل می دهند؛ مشتریان می توانند به صورت ویدیویی آن را پخش کنند. بسیاری از استارت آپ ها به سراغ ویدیوهای توضیحی می روند زیرا بسیار مقرون به صرفه و تأثیرگذار هستند، همچنین، مردم هم تماشای این ویدیوها را سرگرم کننده می یابند.

شغل یک طراح موشن گرافیک خلق ویدیو با کمک یک اسکریپت است که می گوید کدام فریم از ویدیو در استوری بورد باید به چه صورتی باشند و کدام تصاویر و صداها قرار است مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، در این ویدیوها، یک موسیقی متناسب با صداگذاری ویدیو نیز به کار گرفته می شود.

وظیفه یک طراح موشن گرافیک خلق موارد زیر است:

  • ویدیوهای توضیحی
  • استوری بورد
  • ویدیوهای تبلیغاتی
  • گرافیک های انیمیشنی
  • تیتراژ فیلم
  • دموهای محصول
  • ویدئوی متحرک (انیمیشنی)

انیمیشن

انیمیشن نیز بخشی از طراحی خلاقانه است که شامل پویانمایی جلوه های دیداری است که از طریق طراحی گرافیک پیشرفته، که پیشتر بدان اشاره کردیم، ایجاد می شود. اگر طراحی گرافیکی ساده با تکنیک های انیمیشن پیشرفته تلفیق نشده بود، نمی توانستیم شاهد خلق فیلم های انیمیشنی شگفت انگیز و بازی های ویدیویی خارق العاده امروزی باشیم.

انیماتورها برای گنجاندن جلوه های ویژه دیداری جهت خلق انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی از نرم افزارهایی مانند 3DS Max، مایا، Cinema 4D، Adobe After Effects، و Blender استفاده می کنند.

طراحی معماری

طراحانی که مسئول طراحی معماری هستند، با طراحی نقشه های خانه ها، ساختمان ها، و دیگر فضاهای بیرونی دست و پنجه نرم می کنند. کاری که آن ها انجام می دهند این است که ایده های مهندسی و معماری را گرفته و آن ها را به نقشه های سه بعدی تبدیل می کنند. نرم افزارهایی مانند اتوکد و Revit اکثراً برای خلق مدل های سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحان معماری معمولاً بر روی موارد زیر کار می کنند:

  • نقشه کشی های فنی
  • نقشه های ساختمانی
  • مستند سازی
  • رندرینگ

طراحی داخلی

چه کسی نمی خواهد که خانه اش به گونه ای به نظر برسد که انگار هنرمندی از دوره رونسانس آن را رنگ آمیزی کرده است؟ می دانم که خودم طرفدار چنین چیزی هستم. برای برآورده کردن رضایت کسانی که دوست دارند خانه هایشان طراحی شده باشد، طراحان داخلی کسانی هستند که پا به میدان می گذارند. طراحان داخلی تمام دانش مورد نیاز برای تبدیل فضاهای زندگی به قطعه ای از نظر زیبایی شناسی هنری را در اختیار دارند. کار آن ها انتخاب اسباب و اثاثیه، رنگ دیوارها، و دیگر لوازم مورد نیاز است. همچنین، طراحان داخلی و طراحان معماری یک چیز مشترک دارند؛ هر دو با استفاده از اتوکد یا Revit طرح ها و نقشه های خود را می کشند، بنابراین نتیجه کار آن ها از نظر ابعادی درست است.

موارد زیر، چیزهایی است که یک طراح داخلی با استفاده از مهارتش می تواند خلق کند:

  • پلان های طبقات
  • نمودارها
  • چیدمان
  • فضاهای کاربردی
  • فضاهای جذاب بصری

طراحی محصول

طراحان محصول یا طراحان صنعتی– هر نامی که دوست دارید را به کار برید= طرح هایی از محصولات را خلق می کنند که همه روزه می توانند مورد استفاده قرار گیرند. این طراحان در طراحی محصولات صرف نظر از نوع آن، حرفه ای هستند، از این رو کاربرد طرح آن ها با تنوع همراه است. در حالیکه طراحی محصولات منحصر به فرد و نوآورانه است، این طراحان از نمونه های اولیه هوشمندانه استفاده می کنند؛ پس از آن آزمون هایی انجام می دهند تا مطمئن شوند که در طرح آن ها هیچ ایراد و نقصی وجود ندارد، و سپس محصول را معرفی می کنند.

برای طراحان محصول، بسیار حیانی است که هدف، روند کار، و ارگونومی محصول را در نظر بگیرند. همچنین، به منظور در کنار هم قرار دادن و دستکاری مدل های محصول این طراحان از نرم افزار اتوکد استفاده می کنند.

طراحان محصول موارد زیر را خلق می کنند:

  • کالاهای مصرفی و خانگی
  • خودرو، دوچرخه، هواپیما
  • کالاهای سخت افزاری و الکترونیکی مصرفی
  • لوازم خانگی
  • تجهیزات پزشکی
  • ماشین آلات

در نهایت

به خاطر داشتن این نکته در ذهن که طراحی خلاقانه چیزی نیست که دست کم گرفته شود بسیار مهم است. هویت یک کسب و کار تنها چیزی است که آن کسب و کار را در میان کسب و کارهای دیگر قابل شناسایی می سازد. چهره یک برند چیزی نیست به جز لوگوی آن برند و ناکامی در طراحی با کیفیت لوگویی که نشان دهنده تصویر و اعتبار شرکت است، برند شما را نابود خواهد کرد. وقتی مشغول انتخاب شرکتی هستید که یک لوگوی عالی و با کیفیت را برای شما طراحی کند، هیچ تردیدی به خود راه ندهید زیرا سرمایه گذاری که امروز انجام می دهید، بقای بلند مدت در صنعت به همراه موفقیت روز افزون را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین، داشتن یک رویکرد طراحی شده، صرف نظر از اینکه چقدر در آن صنعت جدید و تازه کار باشید،  برای تمامی تاکتیک های بازاریابی دیجیتال کسب و کارتان مفید بوده و شما را در خط اول مسابقه قرار می دهد.