چگونه یک بنر تبلیغاتی جذاب طراحی کنیم؟

یک بنر تبلیغات اینترنتی، تصاویری ثابت و یا متحرک است که از طرف سرویس دهنده تبلیغات  در سایت های نمایش دهنده (پابلیشر) به نمایش در می آید و به واسطه ی تعداد کلیک مخاطبان در وب سایت نمایش دهنده، مقداری از ترافیک این سایت را روانه وب سایت تبلیغ دهنده می کند. به این گونه تبلیغات، تبلیغات بنری و به این گونه بنرها، بنر تبلیغاتی می گویند. در ادامه شما را با نکات مهم طراحی بنر در کمپین های تبلیغات اینترنتی بیشتر آشنا می کنیم:

چه نوع طراحی بنر تبلیغاتی بنر خوبی به حساب می آید ؟

افرادی که در زمینه طراحی بنر فعال هستند هریک تعریف های خاص خود را از ساختار یک بنر خوب ارایه می دهند. اما همیشه سوال اینجاست که یک بنر خوب چگونه شناسایی می شود؟در حقیقت خوب بودن یک بنر فقط به این معنا نیست که بنر مورد نظر ما زیبا طراحی شده باشد، بلکه
بنری خوب است که عملکرد خوبی در برداشته و نتایج خوبی را به ما ارائه دهد. ممکن است یک بنر ازلحاظ بصری بسیار ضعیف به نظر برسد ولی همچنان در عملکردش نتایج بینظیر ارایه بدهد.

چه معیار هایی برای یک بنر خوب داریم؟

مراحل خلق یک بنر تبلیغاتی با ایجاد یک پیام قوی شروع می شود. کپی رایت یا متن، بخش اصلی تبلیغات بنری است و در بعضی موارد مهمترین قسمت آن به حساب می آید. یک طراحی خوب، پیام ( massage ) را تقویت کرده و توجه ها را به خود جلب می کند و این توجه باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) خواهد شد. در حقیقت عملکرد یک بنر تبلیغاتی، به کمک کمیتی به نام (Click through-Rate) CTR بررسی می گردد و این عدد نشان می دهد که بنر چه قدر کارآمد بوده و آیا توانسته است نرخ ورود مطلوبی را برای وب سایت به ارمغان بیاورد یا خیر. همینطور که گفتیم یک طراحی خوب می تواند به پیام بنر نیز کمک کند، باید توجه داشته باشید بعد از اینکه با طراحی گرافیکی نظر بیننده را جلب کردید یک عنوان و محتوای برای ایجاد ارتباط با مخاطب ارایه دهید و این باید کاملا ارزشمند و مفهومی باشد.

چطور یک متن عالی برای بنرهای تبلیغاتی بنویسیم؟

به این پرسش پاسخ دهید:”هدفم از تبلیغات چیست؟”

 ممکن است که شما تخفیفی را پیشنهاد دهید یا محصولی جدید به بازار معرفی نمایید وهمچنین در مورد بهبود خصوصیات محصولتان اطلاع رسانی کنید و … تبلیغات شما در هر چیزی که باشد دو دلیل احتمالی برای انجام آن وجود دارد: معرفی برند و فروش. فروش محصول و معرفی برند معمولا در کنار هم قرار می گیرند، اما به هر حال در بعضی از تبلیغات ممکن است تمرکز روی فروش باشد، در حالیکه در بعضی موارد دیگر روی بهبود و معرفی برند است.

مخاطب هدف

آیا این گفته معروف را شنیده اید؟ اگر با همه حرف می زنید، با هیچکس حرف نمی زنید.
این گفته در مورد تبلیغات آنلاین هم صدق می کند، به این دلیل که فضای اینترنت نیز همانند هر رسانه دیگری مملو از پیام های تبلیغاتی است که سعی دارند توجه کاربران را به خود جلب کنند، عکس العمل کاربران هم نادیده گرفتن بیشتر این تبلیغات میباشد. آن ها فقط هنگامی به گفته شما توجه خواهند کرد که بخواهند و سخنان شما با طرز تفکر آنها هماهنگ باشد. پس سعی کنید محصول خود را به کسانی بفروشید که بیشتر مایل هستند که به شما گوش کنند زمانی که آماده گوش کردن هستند. شروع کنید به جمع آوری اطلاعات در مورد علاقه و نیازهای آنها، اگر امکان استفاده از محصول شما قابلیت توسط گروه های مختلفی را داشته باشد برای هر گروه پیام تبلیغاتی جداگانه ای تولید کنید.

 

خودتان را جای مخاطبان قرار دهید

اگر شما کالا یا خدمتی را جهت رفع مشکل یا ارتقاء وضعیت زندگی مشتریان خود به وجود آورده اید، آنها احتمالا با روی بازتری به حرف های شما گوش خواهند کرد که البته باید به زبان آن ها صحبت کنید، استفاده نکردن از لغات تکنیکی در برخی از موارد می تواند سخت باشد، اما در دیدگاه مشتریان شما این لغات تنها اصطلاحاتی گیج کننده هستند که به درستی فهمیده نمی شوند، از طرفی دیگر اگر برای افرادی فنی تبلیغ می کنید باید با اصطلاحات مخصوص خودشان باشد. پس یک متن ساده را برای بنرهای تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

مخاطبان

خلاصه گویی

در اینجا منظور تقابل متن طولانی در مقابل یک متن کوتاه نیست، منظور از خلاصه گویی پرهیز از هر گونه زیاده گویی و اطلاعات غیرضروری است. کلمات کلیشه ای و اضافی باعث می شود کاربرانی که شانس جذب آنها را دارید از دست بدهید.

واژگان جذاب

شما می توانید از واژه های جذاب در کار خود استفاده کنید البته در صورتی که بدانید این واژه های جذاب از دیدگاه مشتریانتان کدامند. از به کارگیری اصطلاحات شعاری و زرد مانند: کسب ثروت، مشتری مداری و … در متن بنر دوری کنید. این کلمات دیگر تاثیر و جذابیتی برای مشتریان شما ندارند و نمی توانند محصول شما را در رقابت ها حفظ کند. ما می دانیم که محصول شما عالیست و تمام ویژگی های خوب را داراست، اما به خاطر داشته باشید که کاربران تنها در عرض چند لحظه با دیدن آگهی تان شما را ارزیابی میکنند. پس کلمات را به دقت انتخاب کرده و پیام خود را ساده و منسجم کنید. “رایگان” یکی از قویترین واژه هایی است که می توانید در بنر تبلیغاتی خود به کار ببرید، سعی کنید کاری با ارزش را رایگان معرفی کنید، اما مراقب بکارگیری غلط آن نیز باشید. تلاش برای فریب کاربران برابر است با کلیک های بی ارزش و خارج شدن سریع آنها از صفحه فرود کمپین شما که در نهایت منجر به هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما می شود. چند واژه جذاب که استفاده از آنها توصیه می شود: رایگان ، سریع، طلایی ، راز، محدود ، نکات محرمانه ، جدید ، ارزشمند و …
همه می خواهند بدانند محصول شما چطور می تواند زندگیشان را راحت تر کند؟

واژگان جذاب

متن دکمه فراخوان (CTA)

در نوآوری روند تولید یک بنر تبلیغاتی شما دقیقا می دانید مشتریانتان چه می خواهند اما ممکن است آنها به این صراحت متوجه این نکته ظریف نشوند، پس بهترین عمل در نوشتن یک متن، دکمه کال تو اکشن است. چند نمونه دکمه فراخوان مناسب:
همین حالا استخدام شوید ، شرکت در مسابقه ، همین حالا شروع کنید ، همین حالا دانلود کنید ، دانلود رایگان ، خرید آنلاین ، سفارش آنلاین و … هر وقت که از کال تو اکشن استفاده می کنید، سعی نکنید مخاطبانتان را فریب دهید. یک بنر تبلیغاتی می تواند در کاربران ایجاد توقع کند پس این خیلی مهم است که کاربران بعد از کلیک روی آن احساس ناامیدی نکنند. احتمال زیادی وجود دارد که فردی به محصولی خاص جهت رفع مشکل خود علاقه مند شود تا اینکه به کل محصولات سایت.

متن دکمه فراخوان

روش های دیگر را امتحان کنید

از افرادی که در روند ساخت بنر تبلیغاتی شرکت نداشته اند بپرسید نظرشان در مورد پیام شما چیست، اگر آنها از مخاطبین هدف شما باشد چه بهتر، دیدگاه های جدید نتایج جالبی به همراه دارد. شما همچنین می توانید نسخه های متفاوتی از یک بنر تبلیغاتی را تهیه کنید و آنها را به صورت A/B TEST مورد ارزیابی قرار دهید.

.

.

طراحی به سبک جدید

.

.

پیشنهاد یک راه حل خلاقانه

آریاگستر یک شبکه طراحی است که شما می توانید بهترین  طراحان  در ارتباط باشید و بنرهای تبلیغاتی خودتان را به صورت مسابقه میان ده ها طراح از سراسر کشور برگزار کنید و با ایده و فکر چندین طراح بهترین طرح را برای بنر تبلیغاتی خود انتخاب کنید