کرول دراو چیست؟

کورل دراو یک نرم افزار پر طرفدار و قدرتمند در زمینه طراحی و گرافیک است. corelDraw توسط شرکت کانادایی کورل که یکی از قوی ترین شرکت ها پس از ادوبی در زمینه نرم افزار های گرافیکی است تولید می شود.

معرفی کورل دراو

امروزه گرافیک به بخش اساسی از زندگی ما انسان ها تبدیل شده است. به طوری که می توان تاثیر گرافیک را در تبلیغات، برنامه های تلویزیونی، رونامه و… به فروانی مشاهده کرد.

این نرم افزار به شما کمک می کند تا با استفاده از خلاقیت خود در محیطی کاملا حرفه ای تصاویری زیبا ایجاد و به آسانی بتوانید نسخه ای را از آن چاپ یا به نرم افزار دیگری صادر کنید.

کورل‌دراو مانند ایلوستریتور یک نرم افزار ترسیم برداری یا همان وکتور است (تفاوت تصاویر برداری و پیکسلی). در نرم افزار های برداری هر شی از نقاط، منحنی ها و خط هایی تشکیل شده اند و به همین دلیل شکل ها، متن ها، سایر جلوه ها نوعی شی به حساب می آیند

در اوایل شروع کار فتوشاپ، کورل دراو رقیب اصلی فتوشاپ به شمار می رفت. اما استفاده از امکانات منحصر به فرد باعث شد این نرم افزار مسیر خودش را عوض کند. ولی پس از مدتی شرکت ادوبی، ایلوستریتور را معرفی می کند که رقیب اصلی کورل‌دراو به شمار می رود

امکانات کورل دراو

امکاناتی که نرم افزار کورل دراو دارد به شما کمک می کند به راحتی بتوانید تصویر دلخواه خود را طراحی کنید و به خروجی مورد نظر خود بفرستید که این خروجی می تواند چاپ افست، پرینت، صفحات وب، صفحه ارایی، نرم افزار های ساخت فایل های چند رسانه ای و … باشد.
کورل دراو برای طراحی پوستر، کاتالوگ، کارت ویزیت، تصویر سازی، وکتور، بنر، و استفاده می شود.

پسوند اصلی این نرم افزار cdr می باشد اما می توان گفت تمامی پسوند های نرم افزار های برداری را پیشتیبانی می کند (ai, eps, ppt, wmf, shw). همینطور پسوند فایل های پیکسی را نیز پشتیبانی می کند از جمله (png, psd, jpg, gif, bmp)

قابلیت های مهم corelDraw

  • نرم افزاری برداری و حرفه ای در زمینه طراحی وکتور
  • خواندن و پشتیبانی از فرمت های مختلف
  • توانی کار با فایل های فتوشاپ و ایلوستریتور
  • استفاده راحت و آسان
  • امکانات حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید