۱۰ اصل مهم در طراحی تراکت

مهم این نیست که کار شما چقدر کوچک و یا بزرگ باشد بلکه مهم این است که مشتری دقیقاً همان پیامی که مدنظر شماست را دریافت کند. تراکت‌ها روشی ایده آل جهت تبلیغ کار شماست و در بازاریابی کار شما نقش عمده‌ای دارند. خیلی مهم است که تراکت به‌اندازه کافی چشمگیر و جذاب باشد که نظر مشتری را به خود جلب کند.

جهت کمک کردن به شما در این امر ما ۱۰ نکته در خصوص طراحی تراکت به شما ارائه می‌کنیم

تصاویر و شکل‌ها

تصاویر تأثیر فوق‌العاده‌ای در طراحی تراکت دارند مخصوصاً اگر شما قصد دارید با این روش، محصولات خود را معرفی و تبلیغ کنید. استفاده از تصاویر باکیفیت و شکل‌های قابل‌توجه، اثربخشی شکل‌های دیگر و همچنین برندتان را تکمیل می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که تراکت شما به حد کافی جذاب و گیراست. به‌علاوه، اگر انتظار دارید که مردم تراکت شمارا بردارند و بخوانند پس استفاده از تصاویر و شکل‌های باکیفیت بسیار ضروری است.

عنوان / تیتر

یک عنوان خوب، باید بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند. ازآنجایی‌که عنوان یک تراکت، یکی از اولین مواردی است که چشم مشتری به آن می‌خورد پس زمان کافی برای فکر کردن به‌عنوان یا تیتر تراکت اختصاص دهید. عنوان باید کوتاه و حاوی موضوع اصلی باشد به‌طوری‌که بتواند مشتری را از محتوای تراکت آگاه کند، این دقیقاً همان‌جایی است که می‌توانید هدف اصلی خود که همان پیشنهاد فروش است را عملی کنید.

مشخص کردن نکات اصلی و مزیت‌ها

بزرگ‌ترین نکته هر تراکت، تبلیغ و آگاهی دادن است. باید توجه کرد که از آن‌ها تنها می‌توان در یک سری زمینه‌های خاص استفاده کرد مثل معرفی محصولات موجود یا جدید، فروش‌ها، سرویس‌ها، رویدادها یا جشنواره‌هایی که به‌زودی برگزار خواهد شد. با استفاده از تراکت می‌توان مزیت استفاده از کالایی که در تلاش برای فروش آن هستید را تبلیغ و بیان کنید. شما باید دلایلی را ارائه دهید که مشتری قانع شود از میان محصولات دیگر، محصول شمارا برگزید. دقت کنید که این کار را به‌سادگی انجام دهید و بگیرید فقط نکات اصلی را در نظر بگیرید.

بکار بردن فونت خوانا

در استفاده از فونت نیازی به خلاق بودن نیست فقط مهم این است که مردم بتوانند آن را بخوانند پس حتماً برای چاپ از فونت ایده آل استفاده کنید و استفاده از سایزها و استایل های مختلف را، محدود کنید. هنگام چاپ از بیشتر از دو نمونه فونت استفاده نکنید یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی.

استفاده از یک متن ساده – هر چه کوتاه‌تر، بهتر

همان‌طور که قبلاً در طراحی بنر ذکر شد، هرچقدر متن بکار رفته کوتاه‌تر باشد بهتر است، در اینجا نیز همین اصل کارآمد است. با ارائه اطلاعات اضافی فقط ظاهر کار خود را آشفته خواهید کرد. پس اجازه دهید که تصاویر، متن و عنوان خود سخن بگویند. درواقع اختصار بهترین عملکرد است

ویرایش

غلط‌های املایی و دستوری در تراکت غیرقابل‌ جبران است. حتماً ریزبه‌ریز طراحی خود را ویرایش کنید و قبل از چاپ از شخصی بخواهید آن را بخواند و مطمئن شوید که می‌تواند آن را به‌طور واضح بخواند و پیام آن را دریافت کند. اگر سعی در تبلیغ فروش و یا فهرستی از کالاها دارید مطمئن شوید که قیمت‌ها و تاریخ‌های درج‌ شده در تراکت صحیح ذکرشده.

نظرخواهی از مشتری

می‌توانید در انتها تراکت یک سند و یا روی تراکت یک کد تبلیغاتی درج کنید. این مورد به شما اجازه می‌دهد که میزان اثرگذاری تراکت درفروش جدیدتان را اندازه بگیرید.

هم‌ طراز کردن محتوا و متن

استفاده از فونت صحیح و طرح‌بندی ساده، اثر قابل‌توجهی در بهتر فهمیدن تراکت دارد. اغلب ما عادت به خواندن از چپ به راست و از بالا به پایین داریم پس هنگام طرح‌بندی تراکت این موضوع را در نظر بگیرید.

چاپ نهایی

کیفیت چاپ به‌اندازه موارد دیگر، در خلق یک تراکت مهم است. استفاده از روکش گلاسه و لمینت و یا صفحات براق می‌تواند به‌عنوان ویترینی برای نمایشی کالای شما و یا خدمتتان عمل کند.تراکت

تا کردن تراکت

و در آخر باید به اثر تا کردن تراکت توجه کرد. تا کردن دولایه، سه لایه و چهار لایه اثرگذاری تراکت را چند برابر می‌کند.