اصول اولیه طراحی تراکت

اصول اولیه طراحی تراکت

طراحی تراکت در واقع یکی از اصلی ترین و مهم ترین فعالیت هایی است که می توان در جهت تبلیغ یک کسب و کار انجام داد و در حقیقت نقش بسیار بسزایی در بازاریابی محصولات و خدمات یک کسب و کار ایفا می کند. در این نوع طراحی ها مهم این است که شما چه پیامی را قرار است به مشتری هدف خودتان، منتقل کنید.پس در ادامه این مطلب به بررسی اصول طراحی تراکت خواهیم پرداخت.

طراحی تراکت

یکی از نکات مهم در طراحی تراکت این است که در طراحی باید آنقدر زیبا و چشم نواز و جذاب کار کنید که نظر مشتری را در اولین نگاه به سمت خودش جذب کند و ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم که کمک بسیار زیادی به شما در این مسیر خواهد کرد.

عنوان محتوا: اصول مهم در طراحی تراکت
 
کلمه کلیدی اصلی طراحی تراکت
کلمه کلیدی مرتبط تراکت، تبلیغ
خلاصه محتوا (۵۰ تا ۷۰ کلمه) طراحی تراکت در واقع یکی از اصلی ترین و مهم ترین فعالیت هایی است که می توان در جهت تبلیغ یک کسب و کار انجام داد و در حقیقت نقش بسیار بسزایی در بازاریابی محصولات و خدمات یک کسب و کار ایفا می کند. در این نوع طراحی ها مهم این است که شما چه پیامی را قرار است به مشتری هدف خودتان، منتقل کنید.

اصول طراحی تراکت چیست ؟

نکته اول: از تصاویر زیبا در طراحی تراکت استفاده کنید

این مورد یکی از تأثیرگذارترین مواردی است که می تواند تأثیر زیادی در مشتری بگذارد و حتماً سعی کنید در طراحی تراکت از تصاویر زیبا برای خلق یک اثر فوق العاده و منحصر به فرد به خصوص اگر برای معرفی محصول و خدمات باشد، استفاده کنید. این اولین گام در شناخت اصول طراحی تراکت خواهد بود.

 

اصول طراحی تراکت

به کار بردن تصاویر با کیفیت و زیبا می تواند در نهایت منجر به خلق اثری بی بدیل و بی نظیری شود که نام برندتان را در میان رقبا به شکل یک برند شناخته شده در خواهد آورد به خصوص اینکه مردمی که از این تراکت ها استفاده می کنند انتظار این را دارند که با تصاویری با کیفیت مواجه شوند.

نکته دوم: از عناوین و تیترهایی جذاب استفاده کنید

اصول طراحی تراکت تبلیغاتی

مورد دومی که می تواند مشتری را به سمت خودش جذب کند، یک تیتر و عنوان جذاب است. متأسفانه خیلی از اشخاصی که اقدام به طراحی تراکت می کنند به این مورد توجه نمی کنند و باید عنوان کرد که اولین موردی که چشم مشتری به آن برخورد می کند، تیتر و عنوان یک تراکت است و شما فقط ۳ الی ۴ ثانیه وقت دارید که مشتری را جذب خودتان کنید وگرنه مسیر تراکت یا کف خیابان است و یا سطل آشغال. پس سعی کنید عنوان و تیتر تراکت را در یک جمله کوتاه به گونه ای بنویسید که موضوع اصلی کسب و کارتان را به مخاطب منتقل کند و آن چنان جذاب باشد که تمامی متن را تا پایان مطالعه کند.

نکته سوم: حتماً در طراحی تراکت به مزیت ها و نکات اصلی محصول تان اشاره کنید

متأسفانه یکی دیگر از نکاتی که خیلی افراد در طراحی تراکت به آن اهمیت نمی دهند این است که تراکت ها در واقع به نوعی آگاهی دادن مردم نسبت به محصولات و خدمات یک کسب و کار خاص است و این مورد زمانی اهمیتش دوچندان می شود که به نکات اصلی و مزیت هایی که بعد از خرید این محصول یا خدمات عاید وی می شود، اشاره کنیم.

مشتری این را می داند که این محصول قرار است چه مشکلی از وی را برطرف کند اما از مزیت های آن با خبر نیست پس به راحتی با اشاره به چند مورد از مزیت های اصلی هم مشتری های بیشتری را جذب خودتان خواهید کرد و هم مشتری را قانع خواهید کرد که این محصول به نسبت محصولات و خدمات دیگر رقبا، ارجحیت و برتری دارد.