بهترین رنگ لوگو برای طراحی برند

حتما شما درباره ی روانشناسی رنگ ها ، چیزهایی شنیده اید، و می دانید که رنگ ها بر احساسات و رفتار ما تأثیر می گذارند. زرد، رنگی شاد است (به این دلیل که خورشید روشن و زرد است) و سبز، رنگ آرامی است (و احساسی همانند دراز کشیدن در چمن و تماشای شاخه ای از برگ های سبز، آرام بخش، ایجاد می کند).

logo-colorslogo-colors
 آیا به همین سادگی می توان با این “قوانین” ، این رنگ ها را به رنگ لوگو تبدیل کرد؟

محققان لورن لابرسک و جرج میلون به این نتیجه رسیدند که بعضی از این رنگ ها به عنوان لوگو، کارایی دارند و برخی دیگر برای این منظور، مناسب نیستند. بنابراین بله، زرد باعث می شود که نام تجاری شما جوان و قابل دسترس باشد، اما یک لوگوی سبز به ذات خود مشتریان را متقاعد نمی کند که نام تجاری شما صلح آمیز است. آیا این به این معنی است که اگر شما بخواهید هوشمندانه یک طرح رنگی را انتخاب کنید باید یک بررسی دانشگاهی طولانی را خوانده و تفسیر کنید؟

جواب منفی است! ما این کار را برای شما انجام داده ایم. و آن را به یک آزمون ساده ی اینفوگرافیک تبدیل کرده ایم. فقط کافیست که به چند سوال سرگرم کننده در مورد نام تجاری (یا همان برند) خود پاسخ دهید و ما به شما می گوییم که بهترین رنگ لوگو برای طراحی برند را استفاده نمایید.

بهترین رنگ لوگو برای طراحی برند

برند شما مخفف چیست؟ هیچ کس کسب و کار شما – نقاط قوت و اهداف آن – را بهتر از خود شما نمی شناسد. قبل از انتخاب طرح رنگی آرم خود، در مورد پیامی که در کسب و کارتان، به دنبال آن هستید، فکر کنید. ابتدا به هویت برند خود نگاه کنید. چه فاکتورهایی را می خواهید برجسته کنید؟ سرعت، نوآوری جسورانه، کارآیی، دلسوزی، یا فاکتور ذاتی برند؟ یافتن تن رنگی درست می تواند در تصحیح انتخاب رنگ شما، پروسه ای طولانی باشد. تحقیقات نشان می دهد که مثلا رنگ های آبی، بر شایستگی تأکید می کنند، در حالی که قرمز ها، ظاهر شما را جسور و پر انرژی نشان می دهند.

شرکتی که مراقبت های درون خانه را برای سالمندان فراهم می کند، احتمالا پالت رنگی متفاوتی را نسبت به شرکتی که قطعات خودرو تولید می کند، دارد. طرح اینوگرافیک بالا به شما کمک می کند تا ویژگی های هویتی اصلی برندتان را شناسایی کنید، که برای یافتن موفق ترین رنگ های آرم برای شرکت شما ضروری است.

هر کدام از رنگ های آرم چه معنایی دارند؟ و بهترین رنگ لوگو برای طراحی برند چیست؟

قرمز: علامت جهانی هیجان، شور و خشم است. نام تجاری قرمز شما ، مثل بمب صدا می کند، بازیگوش، جوان و مدرن است؟ به قرمز فکر کنید یا اگر به نظرتان نیازمند رنگی بالغ تر، کلاسیک تر؟ یا جدی تر هستید؟ قرمز ممکن است برای برند شما مناسب نباشد.
نارنجی: رنگی نیروبخش و بازیگوشی است. نارنجی شوید تا از جمعیت بیرون کشیده شوید. با اینکه این رنگ کمتر از قرمز استفاده می شود، اما همچنان یک پانچ پر انرژی دارد.

رنگ زرد:دوست داشتنی قابل دسترس و آفتابی. زرد احساس خوشبختی می آورد و نام تجاری شما یک انرژی ارزان و قدرتمند را به ارمغان می آورد. هیچ کس زرد را کنار نمی گذارد!

سبز:سبز با نهایت تطبیق پذیری، با بسیاری از ویژگی های هویتی برند ها، ارتباطی ندارد، اما دارای تداعی فرهنگی قوی است. آیا کار شما در حیطه ی امور مالی است؟ یا باغبانی؟ روی سبز حساب کنید.

آبی:آبی، پادشاه کلاسیک رنگها، بیش از نیمی از آرم ها را تشکیل می دهد. همانطور که نماد اعتماد و بلوغ است، آبی خالص، این اطمینان را به شما خواهد داد که جدی گرفته خواهید شد.

رنگ بنفش: بنفش رنگ لوکس رنگین کمان است. رنگ آمیزی با بنفش باعث می شود همزمان پیشرو با روش های علمی و عاقلانه به نظر برسید. این رنگ اشاره ای به زنانه بودن نیز دارد.

رنگ صورتی:قرار نیست صورتی رنگی کاملا “دخترانه” باشد. بلکه دامنه ی کاربردش بیشتر از اینها است. از دستمال سفال به رنگ نارنجی نئون، گرفته تا برای ایجاد ظاهری مدرن، جوان و لوکس، صورتی را انتخاب کنید.

قهوه ای: چه کارهایی از رنگ قهوه ای بر می آید؟ قهوه ای باعث می شود برند شما زمخت، مردانه و جدی به نظر آید. از توانایی های قهوه ای آن طور که باید و شاید استفاده نشده است. بنابراین شما در رقابت برجسته خواهید شد.

سیاه: به رنگ سیاه، نگاه مجددی داشته باشید. آیا می خواهید ماهر ، مدرن و لوکس به نظر برسید؟ وقت این رسیده است که از سیاه استفاده کنید. می خواهید به صرفه و ارزان به نظر آیید؟ ترجیحا دور از رنگ های تیره بمانید.

سفید: سفید به معنی عدم وجود رنگ است. سفید جوان و مقرون به صرفه است، و تقریبا می تواند برای هر برندی بکار گرفته شود. از آنجایی که سفید رنگی خنثی است، آن را به عنوان رنگی تاکیدی و ثانویه در نظر بگیرید.

خاکستری: کاملا تیره نیست، کاملا روشن نیست. خاکستری در میانه ی کمال، کلاسیک و جدی است. برای اضافه کردن رمز و راز، تیره تر شوید برای دسترسی بیشتر به سمت رنگ های روشن حرکت کنید.
شما مجبور نیستید فقط یک رنگ را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که شما محدود به یک رنگ نیستید. اگر شما تصمیم بگیرید بر تنوع کار یا محصولاتتان (مانند eBay) تاکید کنید، بهره گیری از چند رنگ، راهی عالی برای نشان دادن این تنوع است. به همین شکل، انتخاب دو یا سه رنگ خاص می تواند منحصر به فرد بودن شرکت شما را برجسته کند.

اگر نام تجاری شما، همانند بسیاری از برندهای دیگر در عرصه ی بین المللی است، باید از معانی نمادی رنگ های لوگویتان در فرهنگ های دیگر مطلع باشید. مثلا سفید در بسیاری از فرهنگ های غربی به عنوان نمادی از خلوص به شمار می رود در حالی که در برخی از فرهنگ های شرقی نماد مرگ است. کمی دوراندیشی و حساسیت فرهنگی می تواند راه حلی برای انتخاب رنگ موثر باشد. انتخاب با اطلاعات کافی است، که لوگو زیبا می شود.