تغییرات لوگوی پپسیpepsi

ما در این جا به حقایق کمتر شناخته شده ای از پپسی پرداخته ایم که که ممکن است آن ها را نشنیده باشید. پپسی کولا یکی از معروف ترین مارک های نوشیدنی و به طور کلی از شناخته شده ترین برندهای سراسر جهان می باشد. اما باید بگوییم محبوبیت برند پپسی صرفا به دلیل طعم نوشیدنی های آن نیست. عواملی مثل بسته بندی و طراحی لوگوی مناسب نیز در موفقیت این برند تاثیرگذار می باشند. طراحی جذاب، ساده و خاص لوگوی پپسی به جلب توجه مردم به سمت این نوشیدنی کمک شایان ذکری کرده است. مردم با دیدن لوگوی این برند می توانند از طریق طراحی زیبایی که در انتخاب رنگ، شکل و فونتی که بکار گرفته است، با اهداف این شرکت ارتباط برقرار نمایند. ساختن و طراحی یک لوگو توسط طراحان گرافیکی زبده می تواند در طولانی بودن مسیر موفقیت لوگو موثر باشد.

پپسی 1 - لوگوی پپسی و تغییرات آن در گذر زمان(از 1898 تا الان)

با این حال لوگو پپسی، از ابتدا تا به امروز دستخوش تغییراتی شده است. سفر این برند از جایی آغاز شد كه بنیانگذار شركت Caleb D. Bradham لوگویی طراحی نمود كه بعدها به شهرتی جهانی دست یافت. این لوگو تا سال ۱۹۴۰ طرح ابتدایی خود را حفظ کرد. پس از گذراندن تغییرات بسیاری، اکنون لوگو پپسی به شکل یک طرح دایره ای ساده و بدون نام شرکت می باشد. این نسخه ساده از لوگو در تمام مبارزات تبلیغاتی مانند طرح های تی شرت، وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه و سایر موارد عالی به نظر می رسد. با ما در مرور تاریخچه تغییرات لوگو پپسی همسفر باشید:

لوگوی پپسی - لوگوی پپسی و تغییرات آن در گذر زمان(از 1898 تا الان)

لوگوی پپسی و گذر زمان

۱۸۹۸ تا ۱۹۴۰

تاریخچه برند پپسی از سال ۱۸۹۸ و در رقابتی نزدیک با رقیب اصلی اش شان یعنی کوکاکولا آغاز شد. از سال ۱۸۹۸ تا ۱۹۴۰ پپسی دارای یک آرم و متن قرمز بود. لوگوی این برند در سال ۱۹۰۶ به دلیل طولانی بودن متن طرحش دچار تغییراتی شد. اما تایپوگرافی لوگو تقریبا شبیه به طرح قبلی بود. در همین سال پپسی با کروی شکل شدن لوگوی خود، همزمان به اولین موفقیت بزرگش دست یافت. شکل کروی این لوگو تا امروز بخش عمده ای از طراحی آن است. یکی از دلایل کروی بودن طرح لوگو این بود که  پپسی می خواست شعار The Original Pure Food Drink را در این طرح جای دهد.

در سال ۱۹۴۰، آرم خود را به شکل مستطیل برگرداند. حروف پپسی کولا در جعبه ای مستطیلی شکل که دارای پیش زمینه ای کاملاً سفید بود، قرار گرفت و لوگوی پپسی را شکل داد. این حروف با رنگ قرمز طراحی شده بودند. تضاد رنگ سفید و قرمز به لوگوی پپسی جلوه ای خاص بخشیده بود. پپسی در سال ۱۹۴۳، آرم خود را به شکل کلاه بطری طراحی نمود که شعار Bigger Drink، Better Taste در آن گنجانیده شده بود.

پپسی در طول زمان - لوگوی پپسی و تغییرات آن در گذر زمان(از 1898 تا الان)

دهه ۱۹۶۰

تغییرات لوگوی پپسی در سال ۱۹۶۰ بار دیگر اعمال شد. در طراحی جدید برای اولین بار یک کلاه بطری دندانه دار نشان داده شد. رنگ های آن آبی و قرمز و رنگ پس زمینه کاملاً سفید بود. شرکت پپسی در سال ۱۹۶۰ کلمه کولا را از لوگو خود حذف نموده و دیگر هرگز از این کلمه در آرم نوشیدنی خود استفاده نکرد. در سال ۱۹۶۲، در طراحی لوگوی پپسی دو چشم گاو به کلمات پپسی اضافه شد که بیانگر سلطه برند پپسی در بازار نوشیدنی های جهان بود.

دهه ۱۹۷۰

در دهه ۱۹۷۰ جوامع در سراسر جهان دستخوش تحولات اساسی شدند. این امر تاثیر بسزایی در طراحی لوگو پپسی نیز داشته است. در سال ۱۹۷۳، به دلیل اینکه مردم در حال پذیرش مدرنیته و فن آوری های جدید بودند، برند پپسی به فکر یک طراحی لوگو نوشیدنی مینیمالیستی افتاد. در این زمان طرح لوگو کوتاه شده و طراحان برای ترسیم مرزهای مستطیلی و کروی آرم از رنگ سفید استفاده نمودند. رنگ آبی و قرمز در طرح لوگو برند پپسی غالب بودند.

دهه ۱۹۹۰

در سال ۱۹۹۱، تغییرات لوگوی پپسی با به حداقل رساندن شکل کروی و قرار دادن آن در گوشه پایین سمت راست، باز هم اعمال شد. کلمه پپسی با حروف بزرگ و پر رنگی در بالا طراحی شد. رنگ های قرمز و آبی همچنان بر لوگو پپسی حاکم بودند و رنگ سفید به عنوان رنگی برای فضای پشتی به کار رفت.

این شرکت در سال ۱۹۹۸ صدمین سالگرد خود را جشن گرفت و در همین راستا تغییراتی در طراحی لوگو خود ایجاد کرد. برای اولین بار فضای پس زمینه آرم به رنگ آبی شد و طراحی لوگو جدید پپسی، جلوه ای سه بعدی داشت.

لوگوی فعلی پپسی

پپسی 2 - لوگوی پپسی و تغییرات آن در گذر زمان(از 1898 تا الان)

امروزه لوگوی پپسی طرحی از لبخند را برای شما به نمایش می گذارد. لوگو فعلی با ترکیب رنگ های سنتی، شکل ها و سبک قلم، منحصربفرد بودن خود را حفظ کرده است.

نشان امروز Pepsi Globe طرحی دارد که جلوه لبخندی را به شما می دهد. آرم فعلی با ترکیب رنگ های سنتی ، شکل ها و سبک قلم ، منحصر به فرد بودن خود را حفظ می کند. شکل کروی آرم دارای چرخشی در وسط است که دایره فوقانی را از قسمت پایین جدا می کند. فضای سفید میانی، تصویر یک صورت خندان را به لوگو داده است. برند پپسی در لوگو فعلی خود از رنگ های آبی و قرمز استفاده می کند زیرا این رنگ ها متضاد هستند. نوار سفید میانی، کنتراست را بیشتر و جذابیت آن را دو چندان کرده است.