طرح لایه باز چیست؟

طرح لایه باز که بصورت وکتور VECTOR  و PSD هستند فرمت رایج نرم افزارهای گرافیکی قدرتمند فتوشاپ و ایلوستریتور و … هستند ، که همه گرافیست ها با آنها آشنایی کاملی دارند و لازم است هر کسی که میخواهد با این نرم افزارها کار کند با آن ها آشنایی کاملی داشته باشد.
طرح لایه باز و یا طرح های لایه باز که عموما به صورت وکتور و یا psd  هستند امکانات زیادی را در اختیار ما قرار می دهند که از جمله آنها می توان به ویرایش و تغییر تمامی المان های موجود نظیر متن، تصاویر، افکت ها و … اشاره کرد. تمامی این امکانات به شما کمک می کند تا به راحتی کارهای گرافیکی حرفه ای خود را ویرایش و یا کارهای جدیدی خلق کنید.

در این مطلب می خواهم به طور کامل و جامع به معرفی طرح لایه باز بپردازم و مواردی را به شما بگویم که تا بحال در هیچ کجا نخوانده اید و نشنیده اید! پس اگر آماده هستید میریم که این آموزش رو شروع کنیم.

نرم افزار فتوشاپ : نرم افزار خلق طرح لایه باز

حتما تا الان اسم نرم افزار فتوشاپ زیاد به گوشتون خورده ، این نرم افزار که به عنوان غول دنیای گرافیک شناخته می شود به جرئت میتوان گفت که هر کسی که با گرافیک سرو کار داره اول فتوشاپ رو یاد گرفته ما با فتوشاپ هر چیزی رو میتوانیم خلق کنیم که این نرم افزار محبوب یکی از محصولات شرکت بزرگ ادوبی می باشد. همچنین برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار می توانید به آموزشی که در بخش رادیو فری پیک تهیه شده است مراجعه کنید . فتوشاپ چیست و چه کاربردی دارد؟ که هم بصورت کلی با نرم افزار و هم کاربردهای اصلی نرم افزار بصورت روان آشنا می شوید.در ادامه تصویری از محیط نرم افزار فتوشاپ آورده شده است که میتوانید آنرا مشاهده کنید.