مراحل هدفمند طراحی لوگو

برای طراحی لوگو حرفه ای باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که ما در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

گام اول: تعیین هدف مشخص برای لوگو

اولین گام مهم در طراحی لوگو خوب مشخص کردن هدف شرکت و تعیین رقیبان خود در زمینه‌ای که قصد انجام کار را دارید، است. این کار برای این است که لوگوی شرکت‌های رقیب را بررسی کرده تا مشابه آن‌ها لوگویی طراحی نکنید.

گام دوم: توجه به زمان، جذابیت و انعطاف پذیری طراحی لوگو

گام بعدی انتخاب بهترین رنگ‌ها، فونت‌ها و نشانه‌هایی است که به لوگوی شما جذابیت ببخشد. در کنار جذابیت لوگو باید ساده، به یادماندنی، قابلیت انعطاف پذیری به گونه‌ای که بتوان آن را در انواع وبسایت‌ها و گوشی‌های هوشمند بکار برد. توجه داشته باشید که طراحی لوگو نباید به یک زمان خاص محدود باشد، زیرا با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ممکن است لوگو دیگر آن اثربخشی زمان قبلی خود را نداشته باشد. پس درنظر داشته باشید که لوگوی شما باید حداقل 30 سال اعتبار داشته باشد.

گام سوم: توجه به شرایط مخاطب

گام سوم توجه به فرهنگ جامعه درصورت بومی بودن شرکت و جامع بودن در صورت بین المللی بودن است. این بدان معناست که اگر شرکت شما تنها در سطح کشور فعالیت دارد، کافیست یک لوگو با رعایت فرهنگ و سنت جامعه طراحی کنید. اما اگر قصد فعالیت در عرصه بین المللی دارید باید فرهنگ تمام مناطق دنیا را مد نظر قرار دهید. مثلا اگر شکل ظاهری لوگوی شما در کشوری مفهوم بدی داشته باشد، این مسئله می‌تواند از ورود صنایع و محصولات شما به آن کشور جلوگیری کند.

گام چهارم: بررسی طراحی لوگو برندهای شکست خورده

در این مرحله طراحان باید به بررسی لوگوی برندهایی بپردازند که نتوانستند نظر مردم را به خود جلب کنند و خیلی زود با شکست مواجه شدند. طراحان باید علت‌ها را به خوبی ریشه‌ یابی کنند تا سرنوشت آن‌ها مانند چنین برندهایی نشود. این مرحله شاید برای طراح لوگو خوب بسیار مهم باشد و یک فرصت طلایی برای جلب نظر مشتریان و مردم محسوب شود.