ویژگی های یک گرافیست حرفه ای

  • برخورداری از انواع مهارت های نرم و سخت

هر شخص برای آن که از پس کاری به خوبی برآید نیاز داشته که استعداد و مهارت لازم برای آن کار را دارا باشد. به عنوان مثال، یک طراح گرافیست ایده آل بایستی از دو مهارت سخت و نرم برخوردار بوده و کار فرما در زمان استخدام باید به این دو مهارت توجه ویژه ای نموده و این مسئله را حتما به درستی بررسی نماید. منظور از مهارت های سخت مهارت هایی بوده که امکان قیاس آن ها وجود داشته و در رابطه با تمرین ها و آموزش های شغلی و مهارت های لازمه برای انجام امور می باشد. مهارت های نرم نیز در واقع ویژگی های شخصیتی و ذاتی فرد نظیر امکان انجام کار در شرایط فشار روحی و جسمی، خصوصیات رفتاری و امکان انجام کار به صورت گروهی هستند.

 

  • داشتن مهارت کافی برای انجام طراحی با رایانه

در واقع یک گرافیست حرفه ای باید کار با نرم افزار های طراحی مختلف نظیر Adobe Photoshop, Co Draw, Freehand, Illustrator  و InDesign را بلد باشد. در کنار این قابلیت ها، همچنین بایستی در حیطه نرم افزار و سخت افزاری سیستم نیز وارد بوده، چرا که از این راه افزایش قوه خلاقیت و مهارت طراحی نیز میسر می گردد.

 

  • برخورداری از مهارت کافی در طراحی محصولات چاپی

تقریبا اکثر محصولاتی که با هدف ایجاد ارتباط با مخاطب و تبلیغ طراحی شده، به چاپ خواهند رسید. از این رو نیاز است تا یک طراح گرافیست به خوبی در زمینه چاپ دیجیتال و افست آگاهی های لازم را داشته باشد. کارفرما باید به دنبال طراحی بوده که از دانش کافی در رابطه با پروسه چاپ و نیز نرم افزار های صفحه آرایی برخوردار باشد.

 

  • داشتن فکری باز و خلاق

یک طراح حرفه ای باید به اطراف خود دید وسیع تری داشته و در واقع باید بتواند از هر چیزی در اطراف به یک ایده جذاب برسد. یک طراح حرفه ای باید این قابلیت را داشته که آن چه که ذهن افراد بوده و به کمک عبارات و آمال ها قصد داشته آن را توضیح دهند، را به خوبی درک و پیدا نموده و به تصویر سازی آن ها بپردازد. همواره کارفرمایان به دنبال طراح گرافیستی بوده که نوآوری داشته و به عبارتی در هر لحظه یک ایده جدید در ذهن وی جرقه بزند.

 

  • قابلیت برقراری ارتباط

یک طراح گرافیک حرفه ای باید به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار نموده و در زمینه طراحی نیز باید از دانش کافی برخوردار بوده و از کلمات و عباراتی موثر در طراحی های خود جهت جذب مخاطب استفاده نماید.

 

  • آشنایی کامل با نحوه طراحی وب

در صورتی که یک طراح گرافیک از قابلیت طراحی وب نیز برخوردار بوده شانس بیشتری برای یافتن یک شغل مناسب خواهد داشت. چرا که شرکت های دارای وب سایت قطعا ترجیح داده که گرافیستی  استخدام نموده که طراحی وب را نیز بداند.

لذا یادگیری طراحی وب به صورت حرفه ای نیز سبب شده شرکت های زیادی خواهان آن بوده که شما برای آن ها کار کنید.

 

  • رزومه ای درخشان و پربار

یک رزومه حرفه ای تاثیر بسیاری در پیدا کردن شغل برای یک طراحی گرافیک خواهد داشت. در تهیه رزومه شخصی، از کوچک ترین موارد نیز چشم پوشی نکرده و به کمک آن ها رزومه خود را پر بار سازید. در صورتی که شما یک طراح حرفه ای هستید در مصاحبات قطعا به کمک رزومه درخشانی که داشته دارای یک برگ برنده به نسبت سایر داوطلبان خواهید بود. از این رو سعی کنید در همان اولین جلسه رزومه خود را نیز به همراه داشته تا با ارائه آن نظر کارفرما را به مهارت های خود جلب نمایید.

 

  • مهارت در طراحی، عکاسی و تصویر سازی

به طور معمولی یک طراح گرافیک در زمینه هنر های تجسمی نظیر نقاشی، طراحی و تصویر سازی نیز تجربه های داشته، ولی بیشترین تمرکز خود را بر روی طراحی گرافیک تجاری می گذارد. بالا رفتن مهارت شما در طراحی به ایجاد طراحی های خلاق و نوآورانه کمک شایانی می نماید. علاوه برآن در صورت استخدام شما در یک کمپانی به عنوان طراح حرفه ای، لازم بوده که از مهارت عکاسی نیز برخوردار باشید چرا که برای انجام طراحی های حرفه ای گاهی احتیاج خواهید داشت که از سوژه های خود عکس بگیرید.