پرینتر خوب برای طراحان گرافیک

هر روزه مدل های جدیدی از پرینترها وارد بازار می شوند که هر کدام قابلیت های مختلفی هم دارند. در این مقاله، می خواهیم بهترین پرینترها را برای طراحان گرافیک، معرفی کنیم و راهنماییتان کنیم که کدام را از بین این ها انتخاب نمایید.

انتخاب بین پرینترهای جوهری و لیزری

تصمیم گیری در مورد این که آیا یک پرینتر جوهری، بهتر پاسخگوی نیازهای چاپ  شماست یا یک پرینتر لیزری،اصلا کار سختی به نظر نمی رسد. اختلافات بین سرعت، رنگ و وضوح تصویر بین این دو در گذشته زیاد و واضح بود، اما در چند سال اخیر، نقاط ضعف هر کدام از این تکنولوژی ها، تا حد زیادی با نقاط قوت دیگری روبرو شده است. بنابراین، اکنون، کمتر این سوال مطرح می شود که مثلا بین رنگ و وضوح یک پرینتر جوهری برای چاپ  حرفه ای تر و سرعت و ناهمواری لیزر کدام را انتخاب کنیم؟ و سوالی که عموما بیشتر پرسیده می شود این است که : ظرفیت یک چاپگر برای چاپ صفحات در ماه چقدر است و هزینه تعویض کارتریج چاپگر شما در بیزینس شما چقدر است.

گزینه های انتخاب یک طراح  حرفه ای بسته به نوع تصویری که معمولا با آن کار می کند، محدود می شود. اگر بعضی اوقات می خواهید طرحی که طراحی کرده اید را در خانه بررسی کنید، یا این که می خواهید بخش کوچکی از کار خود را بررسی کنید، استفاده از یک چاپگر لیزری کم هزینه می تواند برای شما جذاب به نظر برسد. با این وجود، اکثر چاپگرهای حرفه ای که امروزه استفاده می شوند جوهری هستند، و کیفیت بالایی که تصاویر چاپ شده به وسیله پرینتر جوهری رده متوسط دارند به وضوح قابل مشاهده است. از آنجایی که یک طراح  با تجربه، برای اثبات طرح  خود به کارفرما، می خواهد نمونه کاری که نشان می دهد کیفیت بالایی داشته باشد، و نمونه کارش به کار اصلی و نهایی نزدیک باشد، احتمال خرید پرینتر جوهری به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

مخازن جوهر شخصی

 

هد چاپگر جوهری شما باید مخازن جداگانه برای هر رنگ داشته باشد. اگر پرینتر شما برای هر سه رنگ یک کارتریج دارد، نه تنها احتمال گرفتگی آن ها بیشتر است، بلکه احتمال بلیدینگ (bleeding) و کست (cast) نیز بسیار بیشتر است. اگر برای طراحی حرفه ای کاتالوگ خود از تصاویری با کیفیت بالا استفاده می کنید، انتخاب یک چاپگر جوهری با بیش از چهار مخزن رنگی، منجر به بهبود رنگ و وضوح تصاویر شما می شود. برخی از چاپگرها با 12 مخزن رنگی وجود دارند که قادر به تولید تصاویر با طیف گسترده ای از رنگ و تن های عمیق تر هستند و می توانید از آن ها برای چاپ نمونه کاتالوگ های حرفه ای خودتان استفاده کنید.

جوهر و کارتریج تونر ارزان قیمت

تعویض کارتریج چاپگرها، هزینه ای اجتناب ناپذیر را بر دوش طراحان حرفه ای  می گذارد که بسیاری از افراد هنگام خرید یک چاپگر جدید این مورد را در نظر نمی گیرند. با دانستن این نکته که چه تعداد صفحاتی را می توانید با یک کارتریج چاپ کنید و قیمت خرید کارتریج ها، می توانید هزینه ای را که چاپگر در آینده به شما تحمیل می کند را تخمین بزنید. این موضوع می تواند بر روی قیمت چاپ در شغل شما تاثیرگذار باشد. به هرحال این ها هزینه هایی هستند که باید در طراحی  لحاظ کنید.

کارتریج های تونر لیزری به طور کلی تعداد صفحات بیشتری را می توانند چاپ کنند. با وجود این که این کارتریج ها نسبت به کارتریج های جوهری گرانتر هستند، ولی چاپ تعداد صفحات بیشتر می تواند این هزینه زیادتر را جبران کند، بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای یک طراح  مجرب باشد. اما برای طراحانی که بیشتر از کارتریج های جوهری استفاده می کنند، انتخاب یک پرینتر مناسب که با یک جوهر سازگار کار می کند، می تواند تا حدی هزینه های کمتری را تحمیل کند.

جوهرهای رنگی دای (Dye) و پیگمنت (pigment) برای پرینترهای جوهری

 

جوهرهای رنگی دای، برای چاپگرهای جوهری معمولا ارزانتر از جوهرهای رنگی پیگمنت هستند، در نتیجه هزینه چاپ کاتالوگ ارزان تر است.  رنگدانه های جوهر دای نسبت به جوهر پیگمنت سریعتر محو می شود، ولی از آن جایی که هدف شما فقط نشان دادن یک نمونه کاتالوگ اولیه و اثبات حرفه ای بودن طرح کاتالوگ خود به کارفرماست، بنابراین در طراحی نمونه  طرح خود نیاز طولانی مدت به ماندگاری رنگ ها ندارید. متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که امکان تعویض جوهرهای دای و پیگمنت وجود ندارد. برخی پرینترها با جوهر دای کار می کنند و برخی دیگر با جوهر پیگمنت، و امکان تعویض این دو وجود ندارد.

برای متوجه شدن این نکته که ماندگاری این جوهرها در طولانی مدت چگونه است، photo.net دو عکس بالا را چاپ کرده و به مدت 18 ماه در معرض نور آفتاب قرار داده است. عکس سمت چپ با جوهر رنگی دای و تصویر سمت راست با جوهر رنگی پیگمنت چاپ شده بود. همانطور که مشاهده می کنید از نظر مقاومت در برابر محو شدن، جوهر پیگمنت از جوهر دای مقاومتر است.

اندازه

یک چاپگر 44 اینچ برای یک طراح  حرفه ای کاملا مناسب است و می تواند نمونه های حرفه ای را در ابعاد متوسط چاپ کند، مگر اینکه بخواهید تصاویری با ابعاد بسیار بزرگ و غیر معمول چاپ کنید. شاید یکی از مهمترین ملاحظاتی که در بین ویژگی های فنی یک پرینتر، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، حداکثر اندازه چاپ است که هر مدل می تواند آن را ارائه کند. در حالی که پرینترهای لیزری از لحاظ کیفیت خیلی عالی هستند، یکی از ضعف های عمده آن ها این است که فقط می توانند تصاویر با عرض 8.5 اینچ را کنترل کرده و چاپ کنند. پیدا کردن یک پرینتر مقرون به صرفه در چاپ نمونه طرح ها ، که قادر به چاپ حداقل 13 در 17 اینچی باشد، باعث می شود طراحی  شما نمایان تر شود.

کاغذ

 

چاپگر شما باید بتواند صفحات سبک، سنگین و دو طرفه را به راحتی چاپ کند. این موضوع به خصوص در چاپ حرفه ای از اهمیت زیادی برخوردار است. چاپگرهایی که از جلو تغذیه می شوند، مانند بسیاری از مدلهای ارزان قیمت (و مدل های ارزان قیمت HP) کاغذهای سنگین را قبول نمی کنند و بنابراین گزینه  ایده آلی برای طراحی و چاپ  حرفه ای  نیستند. بسیاری از چاپگرهای لیزری رنگی نیز در وزن کاغذهایی که می توانند چاپ کنند محدودیت دارند.