در این آموزش قصد داریم چند نکته در مورد طراحی بنر و اهمیت آن را آموزش دهیم.
1.زمان بندی در طراحی بنر
اولین نکته بحث زمانبندی است دوستان عزیز به این نکته دقت داشته باشید زیرا از اهمیت بالایی برخوردار است طبق آماری که از آستانه تحمل کاربران بدست ما رسیده است شما فقط 7 ثانیه زمان دارید تا توجه کاربر را به خود جلب کنید پس باید زمانبندی طراحی بنر خود را طوری انجام دهید که نه از 7 ثانیه خیلی بیشتر شود و نه اینکه خیلی کوتاه باشد که بحث انیمیشن سازی و متحرک سازیتان زیر سوال برود پس دقت داشته باشید زمان بنر شما نباید طولانی شود زیرا اینگونه حوصله کاربر سر میرود و خیلی راحت از کنار بنر شما عبور میکند و آن را نادیده میگیرد.
2.استفاده نکردن از عناصر غیر مرتبط در طراحی بنر
مورد دوم این است که سعی کنید از عناصر غیر مرتبط در طراحی بنر خود استفاده نکنید چون افراد بسیاری هستند که صرفا برای اینکه بنر خود را زیبا کنند از عناصر بی ربط استفاده میکنند که قطعا کار اصولی نیست باید سعی کنید در طراحی بنر خود از المانها و محتوایی استفاده کنید که مرتبط با متن بنرتان باشد پس به این نکته مهم دقت کنید و فقط زیبایی را مدنظر قرار ندهید سعی بنر خود را همانطور که گفته شد هماهنگ با متن و محتوا کنید.
3.هماهنگ بودن محتوا و رنگبندی صفحه فرود با طراحی بنر
مورد بعدی هماهنگ سازی محتوا با بنر و صفحه فرود است سعی کنید وقتی طراحی بنر را انجام میدهید محتوایی که در صفحه فرود است همان محتوا را بصورت خلاصه شده و جزئی طوریکه یک نشان از صفحه فرود داخل بنر باشد که کاربران ببینند, که وقتی وارد صفحه صفحه فرود شدند مطمئن باشند که بجای درستی هدایت شدند و این دقیقا مربوط به همان تبلیغ است, چون در خیلی از تبلیغات مشاهده شده وقتی کاربر وارد صفحه فرود شده کلا با موضوع دیگری مواجه شده و فکر میکند که لینک را اشتباهی آمده و بخاطر همین از صفحه شما خارج میشود به همین خاطر باعث میشود تبلیغات شما با شکست مواجه شود.
مورد بعدی بحث رنگبندی است باید سعی کنید رنگبندی بنر خود را مطابق با صفحه فرود انتخاب کنید یعنی وقتی شما وارد صفحه فرود شدید برایتان یادآور بنر باشد و همینطور بالعکس یعنی دقیقا بحث رنگبندی ها باید مشابه باشند که کاربر دچار سردرگمی نشود.
4.ارتباط نرخ ctr با طراحی بنر
مورد آخر تمامی این کارها را که با دقت انجام دادید نوبت بحث CTR است,یعنی از کجا بدانیم که بنر مان چقدر بازدید داشته و این موضوع را با اعداد و ارقام نرخ CTR میتوانیم متوجه شویم, CTR در اصل یک آمار است که به شما میگوید بنر شما دقیقا چه تعداد بازدید داشته و اینکه آیا با همین بنر میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را ادامه دهید یا باید طراحی بنر خود را عوض کنید.
همچنین آمارهایی را CTR در اختیار شما قرار میدهد که به آن نرخ تبدیل میگویند که به شما میگوید بنر شما چقدر بازدید داشته پس در نهایت اگر بنر شما فوق العاده زیبا باشد نمیتوان گفت که میتواند برایتان بازخورد بالایی را بیاورد زیرا خیلی بنر ها هستند که خیلی ساده طراحی شدند اما CTR فوق العاده ای را دارند.
پس دوستان عزیز طراحی بنر را باید بدست متخصصین این کار بسپارید زیرا آنها بار ها آزمون و خطا داشته اند و میدانند کدام بنر برای کمپین تبلیغاتی مناسب است و میتوانند تشخیص دهند که آیا برای کمپین X بنر ساده بهتر است و بهتر جواب میدهد و یا یک بنر گرافیکی ممکن است بازخورد بهتری داشته باشد.
پس دقیقا بنر یکی از آیتم هایی است که میتواند سرنوشت کمپین تبلیغاتی شما را مشخص کند پس مورد اول بحث زمانبندی بنر و مورد دوم بحث عناصر غیر مرتبط در بنر استفاده نکنید و مورد سوم بحث مرتبط بودن محتوا با رنگ صفحه فرود با بنر است و مورد آخر بحث CTR بود که به کلیک خور و یا نرخ تبدیل معروف است که شما میتوانید از روی آن بفهمید که بنرتان چقدر برایتان مفید بوده یا اگر مفید نبوده باید طرح خود را عوض کنید همچنین آمار مفیدی را به شما میدهد.
ممنونم از اینکه با ما همراه بودید منتظر آموزش های بعدی ما باشید.