لوگو به عنوان یک نشانه گرافیکی شناخته میشود که در طرحها و صورتهای مختلف نظیر علامت، سمبل، نوشتار و یا به صورت تلفیقی طراحی میشود. این طراحی بسته به ذهن خلاق و سلیقه طراحان گرافیک انجام میشود. بعضی از طراحان تمرکز خود را معطوف به شکل گرافیکی و ظاهر منحصربفرد آن میکنند، برخی نیز به هدف و مفهوم لوگو دقت میکنند.
اما در طراحی آرم عنوان گرافیکی مطرح نیست و هدف نشان دادن یک نشانه ساده برای شبکههای تلویزیونی، کتابها و موسسههای آموزشی است. در آرم به دلیل آن که ممکن است کسی متوجه نشود نشانه مربوط به کیست، نام موسسه یا شرکت را نیز در آن درج میکنند. به عبارت بهتر، در طراحی آرم از خلاقیت به مراتب کمتری استفاده شده است.