- لوگو تصویری است که مردم از شرکت شما دارند .
-
لوگو محصولی است که در طولانی مدت از آن استفاده می شود و تاریخ مصرفش طولانی است .
-
لوگو باید منحصر بفرد باشد .
-
لوگو باید یک نگاه حرفه ای را تداعی کند .
-
لوگو در طی زمان از یک جذابیت بصری به یک تفکر تبدیل می شود.
-
لوگو نقطه شروع و پایان یک شرکت است .
طراحی لوگو و نشانه از جمله کارهای پر هزینه و گران در طراحی گرافیک محسوب می شود .
-
لوگو یا نشانه چیست ؟
طراحی لوگو مفهومی است که همزمان باید الهام بخشی ، تحسین ، وفاداری و برتری را در بر بگیرید ، همچنین لوگو ، یکی از جنبه های برند است .
طراحی لوگو یکی از مشکلترین کارها در بحث گرافیک است. مشتری شما قرار است با نشانی که برایش طراحی میکنید، سالهای سال زندگی کند! حتی گاهی کسب درآمد او به آن لوگو بستگی دارد چون از قدیم گفتهاند «عقل مشتری به چشم اوست» یعنی اگر شما برای شرکت یا سازمان یا سایتی که به شما سفارش طراحی آرم داده است، آرم مناسبی طراحی نکنید، مشتریان او با دیدن آن آرم ممکن است نظرشان نسبت به حرفهای بودن یا نبودن آن شرکت تغییر کند!
چگونه لوگو طراحی کنیم ؟
گام اول: یافتن چند کلمه کلیدی در مورد سوژه:
ابتدا باید چند کلمه کلیدی در مورد سوژهای که میخواهید برایش لوگو طراحی کنید، پیدا کنید. مثلاً در مورد سوژهی من، کلمات کلیدی این بود:
آزمون چند گزینهای، کنکور، زمان، مستمر،
گام دوم: یافتن نمادهایی برای کلمات کلیدی که یافتهاید:
حالا ببینید میشود یک سری نماد برای کلمات کلیدی یافت؟ مثلاً کسی شک ندارد که نماد «آزمون چند گزینهای» یا «کنکور»، علامت تیک (√) است. نماد زمان، «ساعت» است و من نماد «مستمر» را هم «م» که دو بار در این کلمه تکرار شده و با این حرف نیز آغاز میشود، گرفتم.
البته اعتراف میکنم که همان ابتدا، «زمان» و «ساعت» جزء کلمات کلیدی من نبود. در ادامه خواهم گفت که چه شد که این کلمه وارد کلمات کلیدی من شد.
گام سوم: یک کاغذ باطله بردارید و هر طرحی که به ذهنتان میرسد روی آن ایجاد کنید:
تأکید میکنم که کاغذتان حتماً باطله باشد تا با خیال آسوده و بدون اضطراب از اینکه یک کاغذ را خراب کردید و نتیجه نداد، بتوانید هر چیزی که در ذهن دارید را پیاده کنید.