عکاسان تبلیغاتی شروع به کار میکنند و نتیجه این همکاری در انتها تولید محصولات فرهنگی و تبلیغات موثر خواهد بود
امروزه در جهان ارتباطات تصویری پوستر جایگاه ویژهای را به خود اختصاص داده است.
بیان تصویری پوستر در نوع خود بهترین و رساترین پیامها را در زمانی اندک، به مخاطبین خود منتقل مینماید .
شاید هیچ وسیلهای نتواند در چنین زمان کوتاهی مفصل ترین مطالب را به این زیبایی منتقل نماید .
عکاسی به منظور طراحی پوستر و طراحی بیلبوردها و بنرها کاربردهای بسیاری دارد
و همچنین از این عنصر در طراحی انواع کاتالوگ و بروشور نیز استفاده میشود
مصورسازی در پوستر، هنری است که با به کار بردن از امکانات مختلف از روشهای گوناگون و از قوانین جدید به منظور بیان مفاهیم، سود میجوید.
بهترین پوسترها، پوسترهایی هستند که در آنها سه کیفیت محتوا، ارزش هنری، و کیفیتهای تبلیغاتی را به طور همزمان بتوان دید.
برای مثال پوسترها باید در ازدحام و عوامل بصری شهری خودنمایی کنند،
یا این که در برخورد با عابر شتابان موفق باشند
و یا به علت فرصت اندکی که در ابلاغ پیام خود دارند، میباید تأثیر سریع داشته و از وضوح و روشنی در تصویر برخوردار باشند.
توجه به این خصوصیات و کارکردها، چگونگی انتخاب و نحوه بکارگیری از امکانات گوناگون عناصر و ابزار و تکنیکها را مشخص مینماید.
کاربرد عکاسی در گرافیک به حدی است که لازمه تبلیغات موثر تحقق تصاویری جذاب از محصولات باشد