نکاتی مهم در رابطه با طراحی لوگو حرفه ای

همه ما در رابطه با تأثیر اولین برخورد در مخاطب چیزهایی می‌دانیم و آگاهیم که این تأثیر به چه میزان مهم است.

برندینگ موقعیت مناسبی است تا شرکت‌های کوچک خود را به‌خوبی نمایش دهند، فرصتی که شاید فقط یک‌بار پیش بیاید.

بیش از ۹۵ درصد از شرکت‌های کوچک لوگوهای ضعیفی دارند در واقع طراحی لوگو ضعیف تأثیر منفی بر ذهن مخاطب می‌گذارد.

اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و هنوز در رابطه باقدرت برندینگ اطلاعاتی ندارید، با ما همراه باشید:

توجهی که لایق برندتان هست را جذب کنید

درواقع جلب‌توجه با طراحی لوگو به‌نوعی از هویت برند شما دفاع می‌کند و با زبان تصویر می‌گوید که برند شما حرفی برای زدن دارد.

شروع و رشد یک کسب‌وکار تجربه دشواری است که در آن باید به ملاحظات زیادی را در نظر گرفت و به نحوه استفاده از منابع توجه داشت.

زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری بر روی زمان، انرژی و مسائل بزرگ‌تر می‌شود،

باید به خاطر داشته باشید که در بازار امروز باید برای برندینگ هزینه کرد و نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت.

درواقع این مهم‌ترین بخش در تصمیم‌گیری است.

با ما همراه باشید تا ۵ نکته در خلق و طراحی لوگو حرفه ای  برای محکم‌تر کردن

پایه‌های برندتان را بیشتر بشناسید و کسب‌وکارتان را به سمت رسیدن به موفقیت، هدایت کنید.

 

۱ – خاص باشید

مطمئن شوید که لوگو ساده و قابل‌درک است و نیازی به تفسیر ندارد،

چون لوگو شما سابقه چندین ساله ندارد و افراد برندتان را با نام محصول و سرویستان نمی‌شناسند.

در وهله دوم شما مانند برندهای بزرگ هزینه‌های زیادی برای تبلیغات ندارید

و با استفاده از آیکون‌های نمادین و کلی نمی‌توانید برند خود را در ذهن مخاطب ثبت کنید.

لوگو باید نشان دهد که شما چه‌کاری انجام می‌دهید و هویتتان چیست، لوگو باید تأثیر مثبتی روی مخاطب بگذارد. به همین دلیل است که طراحی لوگو کسب‌وکارهای کوچک با شرکت‌های بزرگ کاملاً متفاوت است. شرکت‌های بزرگ می‌توانند هزینه‌های زیادی را صرف کنند تا با یک لوگو نمادین و گرافیکی خود را در بازار نمایش دهند و با استفاده از بازاریابی فروش بهتری داشته باشند.

کسب‌وکارهای کوچک بودجه زیادی برای هزینه‌های زیاد ندارد، هر تأثیر کوچکی مهم است.

شما نیاز دارید که به‌سرعت با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، همین تأثیر کوچک در فضای رقابتی اهمیت بالایی دارد.

۲ – نوشتاری انتخاب کنید که عملکردتان را نمایش دهد

بخش زیادی از کسب‌وکارهای کوچک بر دو عنصر تمرکز می‌کنند: عنصر نوشتاری و عنصر گرافیکی یا المان نمادین. درواقع این دو عنصر پایه‌ها و ساختار اساسی طراحی لوگو حرفه ای  است.

در کنار المان گرافیکی و آیکونی که از آن استفاده می‌کنید، نوشتار یا تایپوگرافی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها در مسیر طراحی لوگو است. نوشتار باعث برقراری ارتباط بهتر برند با مخاطب می‌شود تفاوتی ندارد که برندتان تازه تأسیس است یا قدیمی. نوشتار باید با برند هماهنگی داشته باشد، گرافیک و آیکونی که انتخاب می‌کنید باعث ایجاد تأثیر مثبت در اولین برخورد مخاطب می‌شود.

۳ – در رابطه با نحوه استفاده لوگو تصمیم بگیرید

در هر شرایطی نباید لوگویی طراحی کرد که نیاز به توضیح داشته باشد.

اگر کسب‌وکارتان نمایش بیرونی دارد و به شکل علامت

بر روی وسایل مختلف به نمایش درمی‌آید، باید نمادی ماندگار طرحی کنید.

مخاطب باید در کمترین زمان پیام لوگو را دریافت کند. راحت‌ترین راه برای درک

این مسئله پوشاندن نوشته‌ها با دست و نگاه کردن به آیکون گرافیکی است.

قبل از نهایی کردن طرح باید تمام جوانب را بسنجید و تمام نکات را در نظر بگیرید

۴ – استخدام حرفه‌ای‌ها

با انجام دادن مراحل ذکرشده احتمال موفقیت شما در بازار بسیار زیاد است،

این مرحله وقت کاهش هزینه و متوقف شدن نیست.در این مرحله بسیاری از برندها

به دنبال ارزان‌ترین پیشنهادها هستند و به این نکته پی نبرده‌اند

که ارزش برند و تأثیر خوب آن به چه میزان در موفقیت آن‌ها تأثیر دارد.

مهم‌ترین بخش هر تجربه برندینگ، مکالمه میان استراتژیست برند و مشتری است.

روشی را برای ارتباط مستقیم و صحبت کردن با توسعه‌دهنده برند انتخاب کنید.

مطمئن شوید که تمام‌کارهای هنری خلق‌شده‌اند و از الگوهای آماده استفاده‌نشده است.

زمینه‌ای را انتخاب کنید که با استفاده از آن تمام بخش‌های برندتان به نمایش درمی‌آید.