نوع طراحی و مدت زمانی که می تونین برای یک کار تبلیغاتی و گرافیکی بزارین، ارتباط نزدیکی با بودجه ای داره که سفارش دهنده میتونه پرداخت کنه. مطمئنا مثل تمام کارهای دیگه هر اندازه کارفرما بیشتر هزینه کنه، طراح گرافیک هم بیشتر میتونه وقت بزاره و نتیجه ی کار اغلب بهتر خواهد بود. این یک واقعیته و اصلا هم اشتباه نیست!
فرقی نداره پروژه ای که شروع کردین در چه زمینه ای باشه، طراحی گرافیک یا یک پروژه ی صنعتی، در هر صورت در همون ابتدا باید بتونین زمان بندی درستی داشته باشین و برای هر مرحله از کار یک زمان مشخص رو اختصاص بدین و سعی کنین مطابق با جدول زمان بندی پیش برین.تکنیک و شیوه ی متناسب با نوع تبلیغات رو انتخاب کنین. برای هر نوع تبلیغ و محصول یک تکنیک خاص رو باید در نظر گرفت.
در تمام مراحل کار، منحصر به فرد بودن را ملکه ی ذهنتون کنین. همیشه کارهایی در طراحی گرافیک و تبلیغات موفق هستن که با بقیه ی کارهای اون عرصه فرق داشته باشن. خاص بودن و ایده پردازی های عالی میتونه یک پروژه ی تبلیغاتی رو خیلی راحت به موفقیت برسونه و شما در کنار بدست آوردن این موفقیت، یک گرافیست حرفه ای و موفق بشین.
بعد از اینکه مشخص شد چه کارهایی باید انجام بدین، حالا زمان این میرسه با تحقیق و جستجو اطلاعات مفید در رابطه با پروژه تون کسب کنین. اطلاعات این بخش شامل شناخت محصولی که قصد دارین تبلیغات انجام بدین، عنصر تبلیغاتی که قصد دارین طراحی کنین (طراحی لوگو، پوستر، تبلیغات محیطی، هویت بصری و …) میشه. البته اطلاعات لازم در این بخش به همین موارد ختم نمیشن. پس زمان زیادی بزارین و تا میتونین تمام جوانب پروژه رو بسنجین و با دید درست به مراحل بعدی وارد بشین.
با سفارش دهنده جلسات متوالی بزارین و کاملا مشخص کنین که چه چیزی مدنظر داره و متقاعدش کنین که چه نوع تبلیغ و طراحی متناسب با محصولاتش هست. تمام جوانب کار رو در همون ابتدا مشخص کنین. از قدیم گفتن “جنگ اول، به از صلح آخر است”.