کاربرد عکاسی در گرافیک – عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی
عکاسی و گرافیک همپا و نزدیک به یکصد سال ، با تکنولوژی دوره خود رشد نموده اند و در همین یک قرنی که گذشته تغییرات شگرفی را به خود دیده اند
این دو در کل مستقل از یکدیگرند،ولی متاثر از یکدیگر میباشند ، به نوعی ارتباطات محکمی بین این دو مفهوم وجود دارد
وجوه اشتراک فراوانی یافتهاند و البته تشابه اصلی آنها در تکثیرپذیریشان نهفته است.
اما مقوله عکاسی و گرافیک در کشورمان ایران با فاصله زمانی مختصری بعد از اروپا شروع شد
همسویی و همپایی آنها از آغاز تبلیغات تجاری در مطبوعات شکل گرفت و ناگزیر با تکنیکهای چاپ همزمان خود ظهور کرد.
بنا بر باور همیشگی انسان از تصویر و عکس ، استفاده از آن در تولیدات گرافیک تبلیغاتی، رشد مینماید .
یک طراح حرفه ای گرافیک ایده ها و تصاویر را به منظور بهره گیری تبلیغاتی و هنری پخته میکند
نمیتواند تنها به نقش های ثبت شده بسنده نماید ، بلکه عکس جزء جداییناپذیر آن تبلیغات میباشد.
البته، این امکان وجود دارد که از عکس به صورت مستقیم استفاده نشود اما نمود و تاثیر آن، در بیشتر موارد، مشاهده میگردد.
در کنار نقاشان تبلیغاتی که بعدها نامشان به گرافیست تبدیل شد،