ابزاری که هر طراح گرافیکی باید در اختیار داشته باشد

 برای تبدیل شدن به یک طراح موفق داشتن خلاقیت و ایده‎های نو به مراتب مهم‎تر از در اختیار داشتن آخرین مدل از تجهيزات است. اما انتخاب ابزار کار مناسب نیز به اجرایی شدن ایده‎های شما کمک می‎کند. در ادامه با ده ابزاری که شما برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک خوب به آنها نیاز دارید آشنا خواهیم شد.

01. Adobe Creative Cloud

Photoshop, Illustrator و InDesign همیشه از مجموعه نرم افزارهایی بوده‎اند که طراحان گرافیک برای تبدیل ایده‎ها و طرح‎های مفهومی‎ خود به پروژه‎های قابل ارائه به مشتريان از آنها استفاده کرده‎اند. اما حالا دیگر آخرین نسخه از این نرم افزارها را نمی‎توان به صورت یک مجموعه خریداری کرد، شما یا باید حق اشتراک هر کدام از این نرم افزارها (در حدود 25 دلار در ماه برای هر برنامه) را تهیه کنید یا یک حق اشتراک Adobe Creative Cloud (در حدود 50 دلار در ماه) را تهیه کنید که انتخاب بهتری برای طراحان گرافیک است. گزینه دیگری نیز با عنوانAdobe Stock Images در اختیار شما است که آن هم در حدود 75 دلار در ماه برای شما هزینه خواهد داشت. البته، کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند کاری به این قیمت‌ها نداشته باشند و فقط سعی کنند یک بسته نرم‌افزاری از آخرین نسخه‌های ادوبی کرتیو کلاود به دست بیاورند.

با Creative Cloud شما نه تنها قادر خواهید بود Photoshop, Illustrator و InDesign را دانلود كنيد، بلکه می‎توانید هر کدام از ابزارهای خلاقانه جانبی شرکت ادوبی را نیز در اختیار داشته باشید.

02. دوربين DSLR

انتخاب یک دوربين مناسب یکی از ضروریات کار هر طراح گرافیک است. از یک دوربين علاوه بر استفاده همیشگی شما برای گرفتن عکس‎های مورد نیاز کاری، برای مستند سازی ایده‎ها و جمع آوری تصاویر مورد نیاز برای استفاده به عنوان بافت، پس زمینه و نظاير آن نیز استفاده می‎شود، بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید.

برای شروع کار و انتخاب یک DSLR باکیفیت بد نیست نگاهی به دوربينCanon EOS Rebel T5 بیاندازید که به همراه یک لنز 18-55mm تنها 400 دلار قیمت دارد. شما با پرداخت این هزینه نسبتا معقولانه تصاویری با کیفیت 18 مگاپیکسل را به دست خواهید آورد.

03.تبلت

در انتخاب یک تبلت مناسب برای طراحان بین سرفیس پرو 4 و آی‎پد پرو رقابت تنگاتنگی در جریان است. به عبارت ديگر، آی‎پد پرو نمادی از زیبایی است. یک تبلت بزرگ 12.9 اینچی با یک صفحه نمایش فوق العاده که به همراه قلم منحصر به فرد خود ابزار ایده‎الی برای ترسیم طرح‎های گرافیکی است، اما نمی‎توان از آن به عنوان جایگزین لپ‎تاپ استفاده کرد و شما نمی‎توانید نرم افزارهای Creative Cloud خود را روی آن اجرا كنيد (البته یک نسخه خلاصه شده از این مجموعه برای آی‎پد پرو وجود دارد، اما کارایی نسخه اصلی را ندارد.)

04. صندلی

همه ما می‎دانیم که طراحان مدت زمان زیادی را پشت میز کار خود سپری می‎کنند. همین امر می‎تواند منجر به عوارض و ناراحتی‎های مرتبط با ستون فقرات و سایر عارضه‎های کار مداوم با کامپیوتر شود. بنابراین انتخاب یک صندلی و میز مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

05. بلندگو بلوتوث

صرف نظر از اینکه شما در یک استودیوی بزرگ کار می‎کنید یا یک دفتر موقت شخصی، شما به موسیقی احتیاج دارید. بنابراین لازم است که لپ‎تاپ یا کامپیوتر خود را به یک بلندگو بلوتوث مناسب مجهز کنید.