اشتباهات رایج در طراحی گرافیک

حتما به تازگی دوره طراحی گرافیک خود را به پایان رسانده‌اید و به دنبال راهی هستید تا مهارت‌های حرفه‌ای خود را نشان دهید. شاید هم به اندازه کافی با فتوشاپ و کورل دراو کار کرده اید و‌ می‌دانید‌ می‌توانید از طراحی برخی چیزها برای خود شغلی بسازید. اگر در دنیای بزرگ طراحی گرافیکی مبتدی باشید‌، احتمالا اشتباهاتی را انجام خواهید داد که شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا برخی نکات را از قبل نمی‌دانستید؟

شاید با خودتان فکر کنید چطور مهارت‌های شما به سطحی حرفه‌ای نرسیده بود. بهرحال ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم از برخی اشتباهات رایج جلوگیری کنید و مهارت‌های خود را به عنوان یک طراح ارتقا دهید.

۱- استفاده یکباره از تمام ابزارهای برنامه طراحی گرافیک

احتمالا همه نکات مهم فتوشاپ را یاد گرفته اید و‌ می‌توانید کلیدهای میانبر را به راحتی هندل کنید. اما حدس بزنید چه شده: دانش شما بین کوهی از اطلاعات غرق شده است. وقتی جلوی میز کارتان برای طراحی یک بروشور یا لوگو ساده می‌نشینید و می‌خواهید تمام ابزارهای طراحی گرافیک را آزمایش کنید، نتیجه کار احتمالا مانند نقاشی یک کودک است.

رفع سریع مشکل:

برای خود چالش‌هایی مشخص کنید. لیستی از ابزارهایی که بیشترین استفاده را دارید تهیه کنید و سعی کنید بدون استفاده از آنها چیزی را طراحی کنید. خود را محدود به استفاده از تعداد مشخصی لایه یا پالت رنگی سیاه و سفید کنید. این کار نه تنها باعث خلاقیت شما‌ می‌شود‌، بلکه باعث‌ می‌شود دردسر یکبار آزمایش همه چیز را برای دیدن بهترین نتیجه به شما بدهد.

برنامه‌های طراحی گرافیک

۲- ساختن قلم‌ها و گزینه‌های تایپوگرافی ضعیف:

شما دنیای فونت‌های رایگان را کشف کرده اید و تعداد زیادی قلم مو را بارگیری کرده اید. در آخر می‌بینید باز هم کارت تولدی که قرار است طراحی کنید به نظر‌ خنده دار می‌رسد. یا لوگو یک شرکت به اندازه کافی حرفه ای طراحی نشده است. احتمالاً بیش از حد از قلم استفاده کرده‌اید.

رفع سریع مشکل:

تایپوگرافی از گرافیک کاملاً مجزا است و اگر در این کار مهارت ندارید‌، برای درک اصول کارکرد آن‌، یک دوره جداگانه بگذرانید. به دست آوردن برخی از دانش‌های خوشنویسی نیز ممکن است کمکتان کند. یک بار دیگر‌، سعی کنید با فونت‌های استاندارد طراحی کنید و اگر از چیزهای فانتزی استفاده‌ می‌کنید‌، خود را به یک فونت فانتزی محدود کنید. وقتی صحبت از قلم‌ها می‌شود از زیبایی سادگی و مینیمالیسم پیروی کنید. اینکار احتمالا به خوبی جواب می‌دهد.

 

۳- بیشتر از نرم افزار طراحی گرافیک به اصالت اعتماد کنید:

شما آخرین نسخه از تمام نرم افزارهای نصب شده در رایانه خود را دارید و – گاهی اوقات حتی برای یک پروژه ساده – معمولاً در نهایت از بیش از سه برنامه برای طراحی چیزی استفاده‌ می‌کنید. این کار خلاقیت شما را سرکوب می‌کند.

رفع سریع مشکل:

باید بدانید که نرم افزارهای طراحی وسیله ای برای رساندن شما به هدفتان است و شما طراح هستید. بیشتر به اصالت خود اعتماد کنید تا ویژگی‌های مبهم ویرایش عکس. فراموش نکنید به عنوان یک طراح گرافیک‌، که مهارت‌های خود را در گرافیک، طراحی و نقاشی پرورش‌ می‌دهید و گاهی اوقات برای تمرین doodling(متناسب با خط خطی‌های بی‌هدف دوران بچگی یا نقاشی‌های سرگرم کننده) از هنر دیجیتال استراحت‌ می‌کنید. به یاد داشته باشید‌، این خلاقیت شما است (و نه فتوشاپ) که باعث طراحی‌ می‌شود.

طراح گرافیک

۴- با دقت کافی به طور خلاصه نخوانید:

اگر تازه کار هستید‌، ممکن است اعتماد به نفس بیش از حد داشته باشید و بیشتر از اینکه به رفع نیازهای مشتری خود بپردازید‌، به خودنمایی اهمیت دهید. بنابراین حتی اگر چیز واقعا ارزنده‌ای طراحی کنید، ممکن است رد شود زیرا آن چیزی که مشتری درخواستش را داشت نبوده است.

رفع سریع مشکل:

هر چند باری که می‌خواهید درک کنید مشتری شما دقیقا به چه نیاز دارد‌، خلاصه لیستی که برایتان نوشته را بخوانید. با او تماس بگیرید و در صورت نیاز توضیح بخواهید. طراحی گرافیک بخشی از هنرهای منفعت طلبانه است و هر آنچه ایجاد کنید مخاطبان هدف دارد. بنابراین‌، با توجه به این نکته‌، کلمات کلیدی را زیر خط خود قرار داده و قبل از شروع به طراحی در ذهن خود آنها را برنامه ریزی کنید.

 

دقت کنید هر کاری که‌ می‌کنید‌، اهداف غیر واقعی تعیین نکنید. از اینکه چطور به اینجا رسیده اید سپاسگزار باشید. نکته هیجان انگیز اینکه همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری و ایجاد وجود دارد!