اهمیت کارت ویزیت در دنیای امروز

جایگاه کارت ویزیت

امروزه در بسیاری مشاغل از کارت ویزیت برای معرفی و تبلیغات کار خود استفاده می کنند. در ایران به این موضوع شاید کمتر پرداخته شده است و کسانی هم وجود دارند که در کسب و کار خود به کارت ویزیت اهمیت چندانی نمی دهد. و یا با هدف مهمی طراحی نمی شوند. چرا که اکثر کارت های ویزیت و تبلیغاتی گوناگون دست آخر سر از سطل آشغال در می آورند. یا با دیدی خوش بینانه ترش این است که این کارت های ویزیت رنگارنگ درون یک آلبوم خاک می خورند و دست آخر هم ارائه نمی شوند. دنیای امروز هر زوز رو به دیجیتالی تر شدن قدم بر میدارد. داشتن کارت ویزیت برای صاحبان مشاغل به منظور معرفی خود و تخصص و خدمات امری بسیار مهم در تجارت می باشد. شما می توانید با یک کارت جمع و جور تمام حرفه و فعالیت خود را به مخاطب خود معرفی کنید. بیایید درباره تعاملی که یک کارت ویزیت با مخاطب برقرار می کند و چگونه موجب رونق کسب و کار می شود با شما صحبت کنیم.

 

یک ابزار ساده و مستقیم برای بازاریابی

از مهمترین اهداف کارت ویزیت در کسب و کار ارائه و معرفی خدمات و محصولات صاحبان مشاغل می باشد و فرد از این طریق می تواند برای معرفی خود کارت ویزیتش را نشان دهد. ب این کار می تواند محصولات خود را فروخته و مشتری را به مشتری دائمی تبدیل کند. کارت ویزیت می تواند به سرعت پخش شود و ماندگار بماند همچنین برند شما در میان مردم پخش می شود.

 

ساخت نام تجاری با کارت ویزیت

خیلی از شرکت ها هنوز کارت ویزیت را به عنوان لوگویی برای تبادل آدرس و شماره تلفن خود می دانند. متاسفانه فروش و بازاریابی در بین بعضی صاحبان مشاغل به خوبی بهینه نشده است و بخاطر همین است که بعضی ها می گویند که چرا فروش نداریم؟

اگر دنبال یک روش ساده، بی دردسر و موثر برای معرفی برند خود هستید کارت ویزیت بهترین روش معرفی محصولات و برند شما است. و باعث آسان تر شدن روند کسب و کار شما می شود.

صرفه جویی در هزینه ها با کارت ویزیت

برخلاف بعضی صاحبان مشاغل بایید به کیفیت، نوع و ظاهر کارت های ویزیت توجه شود. چرا که کارت ویزیتی که شما برای معرفی برند خود طراحی و سفارش داده اید معرف هویت تجاری شما و شرکت شما می باشد. و می تواند هویت شرکتتان را به طور مستقیم به مشتری معرفی کند. مشتری با دیدن کارت ویزیت شما می تواند یک اطلاع کلی از کسب و کار شما پیدا کرده و چشم اندازی بهتر داشته باشد.  با داشتن کارت ویزیت هم می توانید بطور مستقیم کسب و کارتان را معرفی کنید و هم در هزینه و وقت خود و مشتری خود صرفه جویی کنید.

کارت ویزیت نشان دهنده حرفه ای بودن شما

زمان ها و فرصت های بسیاری می توانید داشته باشید تا کارت ویزیت خود را به مشتریان نشان دهید. مثلا در جلسه های کاری، یا اولین آشنایی با گروه یا فردی می توانید برای معرفی خود  و کسب و کارتان از کارت ویزیت استفاده کنید. و با استفاده از اطلاعات آن ارتباطات بعدی را هماهنگ سازید. شما به عنوان مدیر یک شرکت یا صاحب کسب و کار، زمانی که آنقدر اماده هستید که کارت ویزیت خود را به موقع و به جا به افراد مناسب ارائه دهید، نشانه ی حرفه ای بودن شما است.

ارتباط از راه دور

از مزیت های مهم کارت های ویزیت این است که شما می توانید اطلاعات خود را بصورت مستقیم و خیلی رسمی مبادله کنید.

با دیجیتالی شدن همه چیز در امور شخصی و مخصوصا کسب و کار ها، تبادل اطلاعات و تماس ها بسیتر راحت تر شده است. گاهی مبادله تماس از طریق اینترنتی آن تاثیر گذاری خود را نمی تواند داشته باشد. تقریبا تمام امور ما از ایمیل گرفته تا شبکه های اجتماعی و وب سایت ها همه و همه بصورت دیجیتالی انجام می شود. دیجیتالی شدن کارها حسن بسیار خوبی مخصوصا در کسب و کار امروز است. ولی بهتر است در جلسات کاری خود یا اولین آشنایی ها و میتینگ ها از راه های رسمی تر برای معرفی خود و برند خود استفاده کنید زیرا داشتن تماس چشمی برای برقراری یک ارتباط مطمئن لازم و تاثیر گذار است.

کارت‌ ویزیت خلاقانه

شما می توانید با استفاده از کارت های ویزیت با طراحی های خلاقانه مشتریان را به سوی برند خود سوق دهید. زیرا کارت ویزیت شما بطور مستقیم به دست مشتریان می رسد و می تواند ماندگار شود. طرح و طراحی خلاقانه کارت ویزیت می تواند برند شما را در بین برند ها منحصر به فرد کرده و می توانید در فروش محصولات خود موفق تر شوید.

عواملی که در طراحی کارت های ویزیت بسیار اهمیت دارد و باید به آن ها توجه ویژه ای کرد از قرار زیر می باشند:

  • در عین زیبایی ساده باشد و اطلاعات بصورت صریح در آن نوشته شده باشد.و از نوشتن جملات اضافی اجتناب شود.
  • انتخاب درست جملات و فونت. جلوگیری از شلوغی و ناهماهنگی در فونت ها
  • انتخاب مناسب رنگ ها با تنالیته هایی که چشم را اذیت نکنه و باعث سردرگمی بیننده نشود. حداقل باید از سه رنگ استفاده شود.
  • بررسی جزییات و تطابق آن ها با کسب و کارتان