طراحی خلاقانه کارت ویزیت

محتوا در کارت ویزیت خلاقانه

نکاتی که باید در محتوای یک کارت ویزیت ارائه بشود

اگر لوگو داشته باشید حتما آن را در کارت قرار دهید چون داشتن لوگو شما را حرفه ای تر نشان می دهد.هر کس که کارت ویزیت شما را در دستش میگیرد باید بتواند هویت برند شما را شناسایی کند و در آینده آنرا هرکجا ببیند، بتواند بلافاصله تشخیص دهد.

توجه کنید که لوگو،برند نیست،برند در واقع ذهنیت مشتری از شماست

فرض کنید لوگوی زیر را در یک کارت ویزیت ببنید،چه حسی به شما دست می دهد؟(فارغ از اینکه لوگو چه شرکتی است)

البته اگر در ابتدا لوگو ندارید خیلی به خودتان سخت نگیرید ولی داشتن آن و درج در کارت ویزیت به هویت بخشی برند شما کمک می کند.

همچنین می توانید در صورت نداشتن لوگو حداقل یک  شعار مناسب برای خود انتخاب کنید تا در ذهن افراد ماندگار شوید.

نمونه شعار شرکت های مختلف

 

۱. نایک:

فقط انجامش بده!

۲.مک دونالد:

من عاشقشم!

۳.آدیداس:

غیر ممکن وجود نداره.

۴.دیزنی لند:

شادترین نقطه ی روی زمین

۵.ریبوک:

من همانی هستم که هستم.

۶.فولکس واگن:

کوچک فکر کنید.

۷.کی. اف. سی:

غذای عالی

۸.مارک اند اسپنسر:

حق همیشه و کاملاً با مشتری است.

۹.پورشه:

جایگزینی نیست.

۱۰.آی بی ام:

راه حلی برای سیاره هوشمند.

۱۱.سونی:

باورش کن.

۱۲.آی مکس:

بزرگ فکر کن.


2. نام و عنوان شغلی

کارت ویزیتی که بدون نام باشد مانند فردی است که شناسنامه ندارد و هویت این فرد مشخص نیست.حس خوبی به آدم دست نمی دهد و خیلی امیدوار نباشید که افراد به شما اعتماد کنند.پس نوشتن نام خود در کارت ویزیت یک مورد مهم است که نباید فراموش کنید.البته قرار نیست شجرنامه خود را در کارت درج کنید. 


شاید مهم ترین مورد در معرفی کسب و کارتان  در کارت ویزیت نتیجه ای است که به کاربر می دهید.برای کسی که کارت ویزیت شما را در دست دارد مهم نیست شما مدیر عامل شرکت X هستید یا نویسنده کتابY برای او مهم است که این کسب و کار شما چه سودی به او می رساند! نتیجه ای که به کاربر می دهید و در کارت ویزیت درج می کنید باید ملموس باشد.


اطلاعات تماس خوراک اصلی کارت ویزیت است. در صورتی که میخواهید اشخاص با شما تماس بگیرند، باید به آنها بگویید چطور این کار را انجام دهند.

این که شماره شخصی یا کاری خود را بگذارید بستگی به خودتان دارد که مخاطب چطور بخواهد با شما ارتباط برقرار کند، اما سعی کنید  تا انجا که میتوانید شماره شخصی خود را در کارت ویزیت درج نکنید!(یک راه حل این هست که آیدی تلگرام خود را قرار دهید) اما شماره تلفن ترجیحا ثابت  حس بهتری در مخاطب ایجاد می کند.

همچنین می توانید اطلاعات شبکه های مجازی خود را در کارت ویزیت درج کنید. مثلا اینستاگرام،تلگرام،لینکدین و…

البته مواظب باشید شورش رو در نیارید! بیشتر از 3 تا شبکه اجتماعی نگذارید


5-کال تو اکشن داشته باشد

برای  اثر گذاری و ماندگاری برند خود حتما باید کال تو اکشن(CALL TO ACTION ) داشته باشید. ساده بخوام بگم کال تو اکشن یعنی دعوت به یک اقدام.