عناصر موثر در طراحی لوگو

لوگو چیست؟

از قدیم تا به امروزه بسیاری از شرکت ها به اهمیت طراحی لوگو پی برده اند. لوگو در واقع به یک علائم و نشانه‌ی گرافیکی می گویند. طراحی این نوع نشانه ها به شکل علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از همه این‌ طراح ها می باشد.

شرکت‌های تجاری، تولیدی و همچنین صنعتی و حتی استارت آپ ها برای تبلیغات خود از این نشانه های گرافیکی استفاده می‌شود بدین ترتیب آن ها می توانند پیام برند و خدمات خود را با سرعت بیشتری به مخاطبان انتقال دهند. این اشکال گرافیکی با استفاده از ایده های خلاقانه، خاص بودن می تواند در ذهن همگان ثبت گردد.

لوگوها از لحاظ شکل و کارایی به دسته های گوناگونی تقسیم میشوند که در زیر ذکر شده اند:

لوگو تصویری که با تصویر، نماد و یا پیتوگرام مفهوم و هویت نام تجاری را به مخاطب منتقل می کند.

لوگو نوشتاری دارای حرف یا حروف اختصاری برند می باشد.

لوگو ترکیبی شامل ترکیبی از لوگو تصویری و لوگو نوشتاری می باشد.

 

انواع طراحی لوگو و اسم آن ها:

طراحی لوگو داری بخش های مختلفی می باشد که زیر مجموعه و سبک های آن شامل طراحی لوگو خام، لوگو ساده، طراحی لوگو سه بعدی، لوگو و نشانه، لوگو پیچیده، لوگو حرفه ای، لوگو اختصاصی، طراحی لوگو فارسی، طراحی لوگو لاتین، لوگو تجاری، لوگو شرکت بازرگانی، لوگو شرکتی، لوگو کارخانه صنعتی، لوگو هتل، لوگو مواد غذایی، لوگو آموزشگاه، لوگو صنعتی، لوکو تایپ، لوگو محصول، لوگو رنگ، لوگو شخصی، لوگو ترکیبی، طراحی لوگو دیزاین، طراحی لوگو متحرک، موشن گرافیک، عکاسی صنعتی و غیره.

 

انواع طراحی لوگو و اسم آن ها

انواع طراحی لوگو و اسم آن ها

بازسازی لوگو :

بازسازی لوگو به این گونه است که یک نشانه و یا یک لوگو از گذشته وجود داشته و طراح لوگو با توجه به لوگوی قبلی، نماد جدیدی را طراحی و ارائه می دهد.

ساخت آرم:

شاید تا الان ساخت آرم به گوشتان خورده باشد و با آرم های بسیاری آشنا شده باشید. ساخت آرم هم تقریبا شبیه طراحی و ساخت لوگو می باشد. تفاوت آن ها باهم این است که ساخت آرم از ساخت لوگو متفاوت است در واقع طراحی آرم کار کمتری نسبت به طراحی لوگو دارد.

طراحی لوگو اسم:

طراحی لوگو اسم در واقع همان طراحی لوگو می باشد و طبق اسم شخص طراحی و ساخته می شود.

طراحی علائم تجاری:

طراحی علائم تجاری در واقع مشخص کردن هویت دادن به شغل و تجارت مورد نظر می باشد.

طراحی آرم اختصاصی:

طراحی آرم اختصاصی به نوعی طراحی یک آرم و نشانه است که به شکل اختصاصی و ویژه می باشد و شخص را به شکل خاص و ویژه ای معرفی می کند.

 

ویژگی‌های طراحی یک لوگو موفق :

اگر صاحب شرکت یا سازمان یا یک استارت آپ هستید، با یک طراحی لوگوی حرفه ای و خوب می توانید برند خود را در بین همگان محبوب سازید. به این معنا که برند شما با آن لوگو خیلی سریع به گوش همگان می رسد. بدین ترتیب برای طراحی موفق یک لوگو باید آن را به یک طراح مجرب بسپارید. پس برای تبلیغات یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید حتما به عناصر بصری و دیگر عناصر مهم گرافیکی توجه نمود. طراحی هوشمندانه یک لوگو است که می تواند نظر همگان را به خود جلب کند و  آن لوگو را در ذهن همگان ثبت نمود. در کل یک طراحی لوگوی موفق باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. اعتبار و مرتبط با کسب و کار: یک طراحی لوگوی موفق باید مرتبط با نام برند و کسب وکاری مورد نظر باشد.
  2. معنا، موضوع و مشخصه یک لوگوی موفق باید با برند همخوان باشد و بتواند مفهوم خود را خیلی سریع به همگان انتقال دهد.
  3. ماندگار و همیشگی: یک لوگوی موفق باید گونه ای طراحی شود که بتواند در طور کسب و کار رشد کرده و جذابیت و ماندگاری آن در طول زمان از بین نرود.
  4. منعطف: یک لوگوی خوب باید جوری طراحی گردد که به هر دو  شکل سیاه و سفید و یا رنگی در اندازه های گوناگون استفاده گردد و ظاهر و مفهوم خود را حفظ کند.
  5. از  یک  لوگوی خوب باید به شکل آنلاین در وب‌سایت‌ها و یا به صورت چاپی استفاده کرد.
  6.  یک لوگو باید گونه ای طراحی گردد که منحصر به فرد همان برند یا شخص باشد و قابل ثبت باشد.

هدف طراحی لوگو، دادن هویت و به نام تجاری شما می باشد. از این هویت بصری می تواند در رسانه ها، سربرگ ها، کارت ویزیت ها و غیره استفاده نمود و تبلیغات خود را به گونه ای موثر تر ارائه دهید.