لوگو تایپ چیست؟ مزایا و معایب آن

لوگوتایپ چیست؟

لوگوتایپ شامل نام کامل یک کمپانی است که نوشتار آن به شیوه‌ای خلاقانه و منحصربه‌فرد طراحی شده است. این نوع از لوگو با دانش و مهارت در هنر نوشتن و ایجاد فونتی انحصاری و مرتبط با فضای برند مورد نظر، یا با استفاده از شکل و حروف به صورت انتزاعی طراحی شده است. در این سبک لوگو، نام برند به صورت کامل نوشته می‌شود.

در چه مواردی از لوگوتایپ به عنوان لوگوی بیزینسمان استفاده می‌کنیم؟

از جمله مواقعی که می‌توان از چنین لوگویی برای معرفی بیزینس استفاده کرد زمانی است که برند نام کوتاهی دارد و می‌توان آن را به صورت کامل در لوگو آورد. یا زمانی که تنها با آوردن نام می‌توانید پیام برند خود را منتقل کنید.

لوگوتایپ

از دیگر مواقع کاربرد آن، زمانی است که شما به تازگی بیزنستان را راه اندازی کرده‌اید و مخاطب هنوز با شما آشنایی ندارد و دیدن تنها یک حرف یا شکل به تنهایی نمی‌تواند ایده‌ای از کسب‌وکارتان به ذهن او متبادر سازد.

در نتیجه شما با استفاده از نام کامل برندتان و البته در صورتی که شعاری قدرتمند را به همراه داشته باشد می‌توانید بهتر خودتان را معرفی کنید تا در ذهن مشتریان بالقوه ماندگار شوید.

مزایای استفاده از لوگو تایپ

1. این نوع از لوگو برای برندهایی که به دنبال تغییر در طول زمان نیستند و ترجیح می‌دهند با یک طرح لوگو و یا حتی طراحی خاص برای محصولاتشان در خاطر بمانند کاربرد دارد. لوگوهای مربوط به شبکه‌های تلویزیونی در این دسته قرار می‌گیرند.

2. وقتی که از این سبک لوگو برای معرفی برندتان استفاده می‌کنید مخاطب در نگاه اول خیلی سریع شما را به خاطر می‌آورد و شناسایی می‌کند.

3. با استفاده از این سبک لوگو سریع می‌توانید برند خود را ترویج و تبلیغ کنید.

4. به دلیل شکل نوشتاری آن در مجراهای مختلف اعم از سایت، اپلیکیشن، بیلبورد و … می‌تواند ارائه شود چراکه در اندازه‌های مختلف باز هم وضوح و کیفیت خود را حفظ می‌کند. همچنین می‌توان این لوگوها را در رنگ‌های مختلف نیز چاپ کرد.

معایب استفاده از لوگو تایپ

1. معمولا برندهایی این سبک لوگو را برای معرفی خود به مخاطب انتخاب می‌کنند که سطح فعالیت گسترده‌ای در بازار رقابتی داشته یا افراد سرشناسی باشند که نامشان به تنهایی و بدون هیچ عنصر دیگری بتواند برای جلب مخاطب وسوسه‌کننده باشد.

اگر بیزینس شما هنوز به آن درجه از فعالیت نرسیده و نوپا هستید این سبک از لوگو چندان مناسب شما نیست مگر اینکه همانطور که پیش از این اشاره شد شعار قدرتمندی همراه خود داشته باشید.

2. در این سبک از لوگو که بر پایه‌ی نوشتار استوار است به نسبت لوگوهایی که از تصویر و اشکال و نمادها در طراحی خود استفاده کرده‌اند دستتان برای تنوع دادن به لوگو باز نیست و باید بسیار خلاق باشید تا بتوانید طرحی منحصربه‌فرد برای جذب مخاطب بسازید.

3. شاید این سبک لوگو به نسبت لوگوهایی که همراه با تصویر هستند جذاب نباشد چراکه بیشتر بر روی معرفی نام برند و شعار آن متمرکز شده‌اند.

4. طراح یک لوگوتایپ باید تجربه، مهارت و دانش کافی از عناصر گرافیکی و نمادها و مفاهیم ذهنی داشته باشد اگرنه لوگوی ساخته شده تاثیری که باید را بر روی مخاطب نمی‌گذارد.

لوگوتایپ حرفه‌ای