مزایای پوستر تبلیغاتی

بین یک پوستر خوب و هوشمندانه تبلیغاتی و یک پوستر ضعیف و ناکارآمد تفاوت بسیار است. معمولا هوشمندی خاصی برای یک طراحی پوستر خوب خرج شده و جالب است که بدانید نتیجه چنین هوشی می‌تواند برای معرفی محصولتان شگفت‌انگیز باشد.

مزایای استفاده از پوستر تبلیغاتی

پوستر تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین ابزارهای تبلیغات چاپی است که کسب‌وکارهای کوچک برای معرفی خود از آن بهره می‌برند. یک پوستر تبلیغاتی در بردارنده‌ی یک طراحی بصری، تصاویر، رنگ و توضیحات است. امکانی را فراهم می‌کند که از طریق آن می‌توانید پیامی را برای معرفی کسب‌وکار خود منتقل کنید و همچنین باعث جلب توجه مخاطبان به رویدادهای شرکت شود. مانند سایر روش‌های تبلیغاتی، استفاده از پوسترهای تبلیغاتی نیز مزایایی دارد که در ادامه چند مورد از آن را بیان می‌کنیم.

انعطاف در اندازه و شکل

پوسترهای تبلیغاتی را می‌توانید در ابعاد مختلف و با شکل‌های متنوع چاپ کنید. یک پوستر با ابعاد کاغذ A۴ را می‌توانید در تابلوهای اعلانات نصب یا به عنوان تراکت پخش کنید.

برای اینکه المان‌های تصویری بیشتری به پوستر اضافه کنید و انعطاف‌پذیری طراحی آن را افزایش دهید، می‌توانید سایزهای بزرگتر را انتخاب کنید. یک پوستر بزرگتر با رنگ‌ها و طرح‌های تأثیرگذار می‌تواند شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطب داشته باشد، اگر جای مناسب را برای نصب آن انتخاب کرده باشید.

انعطاف‌پذیری در توزیع

پوسترها از نظر توزیع، انعطاف‌پذیری خوبی دارند. در برخی از شهرها، مکان‌های ویژه‌ای برای تبلیغات و نصب پوسترها درنظر گرفته می‌شود. گاهی لازم است برای نصب یک پوستر در یک مکان خاص، مجوزهای لازم را بگیرید. حتی ممکن است نیاز داشته باشید که از یک کسب‌وکار خصوصی اجازه بگیرید و پوستر خود را در وبسایت آنها به نمایش بگذارید. حتی گاهی لازم است برای این کار، هزینه کنید.

برخی از شرکت‌ها، تابلوهای اعلانات ویژه‌ای برای تبلیغات عمومی درنظر می‌گیرند. می‌توانید از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک‌تر درخواست کنید که پوستر شما را در محل کار خود به نمایش بگذارند. مبادله‌ی پوسترها یکی دیگر از روش‌های به نمایش گذاشتن تبلیغات است. اگر مکان مناسب را برای نصب پوستر پیدا کنید، تبلیغات شما درمعرض دید عده‌ی زیادی از افراد قرار می‌گیرد و شناخته می‌شوید.

ارائه‌ی طولانی‌مدت و مداوم

پوسترها قابلیت دسترسی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته را دارند و نسبت به دیگر تبلیغات چاپی، بیشتر درمعرض دید قرار می‌گیرند.

مخاطب روزنامه معمولا بعد از یکبار خواندن آن، روزنامه را کنار می‌گذارد، ولی پوستر اگر در جای مناسبی نصب شود، می‌تواند برای روزها، هفته‌ها و ماه‌ها، پیام مورد نظرتان را به طیف وسیعی از افراد منتقل کند. علاوه‌بر این، یک پوستر همواره درمعرض دید خوانندگان قرار دارد.

راه ارتباطی مقرون‌به‌صرفه

چاپ پوسترهای تبلیغاتی، یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات چاپی است و نسبت به تبلیغات در روزنامه و مجله، نرخ بازگشت سرمایه‌ بیشتری دارد. چاپ پوستر بسته به اندازه و تعداد پوسترها و طراحی آنها، هزینه‌ی متفاوتی دارد و معمولا بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ درحالی‌که تبلیغ در یک مجله ممکن است میلیون‌ها تومان برای شما هزینه داشته باشد.

با وجود تراکت‌پخش‌کن‌ها یا کارگرهای ساعتی، می‌توانید با کمترین هزینه، توزیع پوسترها را انجام دهید. وقتی هزینه‌های این روش را با هزینه‌های چاپ تبلیغات در یک مجله و بازتاب هر کدام را باهم مقایسه می‌کنید، پی می‌برید که ارزان‌ترین و تأثیرگذارترین روش تبلیغات است.