مواردی که باید در نمونه کارهای طراحی گرافیکی خود داشته باشید

نکته مهم در ایجاد نمونه کارهای طراحی گرافیکی

این را به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌‌‌های طراحی که تا کنون داشته‌اید در نظر بگیرید: در حال طراحی پروژه‌ای هستید که شما را به عنوان طراح به جهانیان معرفی‌‌ می‌کند. شرکت‌‌‌ها و مشتریان نمی‌خواهند تنها در مورد چگونگی کسب مهارت طراحی گرافیک شما بداند – آنها‌‌ می‌خواهند طرح‌‌‌هایتان را ببینند و‌‌ می‌توانند درک کنند که شما را به عنوان یک طراح متمایز‌‌ می‌کند! به طور کلی‌‌‌، یک نمونه کارا موثر باید “راه حل‌‌‌های طراحی که ارتباط موثر را نشان‌‌ می‌دهد” به نمایش بگذارد.

موارد زیر چهار نکته که هنگام تصمیم گیری که در نمونه کارهای طراحی گرافیکی خود چه بگنجانید،آورده‌ایم. مهم نیست که به کدام جنبه از صنعت طراحی گرافیک دل بسته اید‌‌‌، در نظر گرفتن موارد زیر به شما کمک‌‌ می‌کند در هنگام انجام کار رویایی خود‌‌‌، از رقبا متمایز شوید.

 

برترین کار خود را در شروع و پایان نمونه کار قرار دهید

برترین کار خود را در شروع و پایان نمونه کار قرار دهید

هدف شما باید این باشد که بیننده را با دیدن نمونه کارهای خود از ابتدا تا انتها شگفت زده کنید. یک راه عالی برای این کار این است که با یکی از قوی‌ترین طرح‌‌‌های خود شروع کنید‌‌‌، بنابراین اولین چیزی است که آنها‌‌ می‌بینند. اگر‌‌ می‌خواهید نمونه کارهای آنلاین داشته باشید‌‌‌، صفحه /‌‌‌های خود را مرتب کنید تا قوی ترین رزومه شما به راحتی در دسترس باشد و ابتدا توجه آنها را به خود جلب کند. در عین حال‌‌‌، می‌خواهید یکی از طرح‌‌‌های برتر خود را برای پایان ذخیره کنید.

این امر باعث‌‌ می‌شود تا کارفرمای احتمالی نمونه کارهای شما را با یادداشتی مثبت ترک کند. ذهنیت نهایی مهمترین تاثیر را بر مخاطب دارد. همه کارهای شما باید بیننده را تحت تأثیر قرار دهد‌‌‌، اما قطعه نهایی شما باید آنها را وادار کند حتی پس از انتقال به قسمت بعدی روند استخدام‌‌‌، به فکر طراحی‌‌‌های شما باشند. اگر از شما برای مصاحبه دعوت شود‌‌‌، شانس بیشتری دارید که به یکی از این قسمتهای شروع / پایان مراجعه کنید و مصاحبه کننده بداند از کدام یک صحبت‌‌ می‌کنید.

 

یک حلقه فیلم کوتاه ارائه دهید

در حالی که هدف آنها دیدن این نیست که آیا در ویرایش ویدئو مهارت دارید یا خیر‌‌‌، اما وقتی نمونه کارهای طراحی گرافیک شامل یک کلیپ ویدیویی باشد، معمولا نمایندگان و مدیران استخدام تحت تأثیر آن قرار‌‌ می‌گیرند‌‌‌. به جای اینکه مجبور شوید روی تمام نمونه‌‌‌های طراحی خود در سایت نمونه کارها کلیک کنید یا صفحات فیزیکی را ورق بزنید‌‌‌، آنها‌‌ می‌توانند سریع و بدون دردسر از طریق فیلم نگاهی به بهترین کار شما بیندازند.

نگران نباشید فیلم شما اصلاً طولانی نمی‌شود. از آنجایی که بیشتر استخدام کنندگان فقط یک یا دو دقیقه به یک نمونه کارها نگاه‌‌ می‌کنند‌‌‌، یک یا دو دقیقه زمان کافی برای اطمینان از اینکه طرح‌‌‌های شما را مشاهده‌‌ می‌کنند کافی است. موسیقی ابزار بسیار قدرتمندی است‌‌‌، بنابراین مقداری موسیقی به او اضافه کنید تا تجربه لذت بخش بیشتری به شخصی که کار شما را مشاهده‌‌ می‌کند هدیه دهید.

 

نمونه‌‌‌هایی از انواع مختلف طراحی گرافیکی داشته باشید

نمونه‌‌‌هایی از انواع مختلف طراحی گرافیکی داشته باشید

اینکه نوع کار خود را به نمایش بگذارید به مهارت و علاقه شما به عنوان یک طراح گرافیک بستگی دارد. اما خواه هدف شما کار بر روی آرم و مارک تجاری باشد یا طراحی رابط کاربری را ترجیح دهید‌‌‌، کارفرمایان بالقوه‌‌ می‌خواهند انعطاف پذیری را در رزومه‌تان ببینند.

به همین دلیل‌‌‌، توصیه‌‌ می‌کنیم قطعاتی را ارائه دهید که توانایی شما را در تنظیم ارکان تولید (تایپوگرافی‌‌‌، وکتورهای هندسی‌‌‌، کارهای عکس‌‌‌، دستکاری عکس‌‌‌، طرح‌‌‌های اینفوگرافی‌‌‌، موشن گرافیک و رسانه‌‌‌های چاپی تعاملی) در خدمت ارتباطات شفاف و جذاب نشان دهد. با انجام این کار‌‌‌، شما طیف گسترده ای از توانایی‌‌‌ها و آشنایی با برنامه‌‌‌ها را نشان خواهید داد‌‌‌، بدون توجه به اینکه برای چه کار طراحی گرافیکی اقدام‌‌ می‌کنید‌‌‌، جذابیت شما را نمایان می‌کند.

 

هنگام انتخاب بهترین کار نظر دیگران را بپرسید

قطعاً‌‌ می‌خواهید طرحی را معرفی کنید که مهارت‌‌‌، خلاقیت و تجربه شما را به بهترین شکل نشان دهد. پس بهتر است وقت بگذارید تا کارهای خود را به دیگران نیز نشان دهید و از آنها بپرسید که فکر‌‌ می‌کنند بهترین کارها چیست. ایجاد یک نمونه کارها موثر‌‌ می‌تواند روند دشواری داشته باشد‌‌‌، اما ارزش آن را دارد که برای بررسی دقیق و جامع اجزایی که انتخاب‌‌ می‌کنید وقت بگذارید. به هر حال‌‌‌، نمونه کارها شما به خودی خود یک کار طراحی است و با کمی دقت و هنر‌‌ می‌تواند دقیقاً با کارفرمای جدید شما ارتباط برقرار کند.