نکات مهم در طراحی تراکت

به کار بردن یک متن ساده و کوتاه

همانطوری که بیان کردیم شما بیشتر از چند ثانیه وقت ندارید که مخاطب را جذب خودتان کنید و چه بهتر اینکه از یک متن ساده و کوتاه اما کاملاً کارآمد استفاده کنید. نیازی نیست در طراحی تراکت تمامی اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهید فقط کافی است از چند جمله ساده و تصویر برای رساندن مفهوم کلی استفاده لازم را ببرید.

 اصلاح و ویرایش متن قبل از چاپ نهایی

در طراحی تراکت حتماً قبل از چاپ نهایی اقدام به تصحیح متن از نظر غلط های املایی و دستوری نمایید چرا که این نوع اشتباهات در چاپ تراکت غیرقابل جبران خواهد بود و قطعاً دید مخاطبین را نسبت به شما عوض خواهد کرد. پس حتماً قبل از چاپ نهایی غلط های املایی، غلط های دستوری، قیمت ها، تاریخ و تمامی نکات را مد نظر داشته باشید و اقدام به تصحیح آنها نمایید.

اصول طراحی تراکت

 

 نظرسنج

برخی از افراد و شرکت سعی می کنند در انتهای تراکت یک کد تبلیغاتی قرار دهند تا به این وسیله نظر مشتریان را نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه می دهند جویا شوند. این مورد باعث می شود تا محصول یا خدماتی که قرار است در آینده ارائه شود به نوعی تأثیرگذارتر از محصول قبلی باشد.این بخش مهمی از اصول طراحی تراکت خواهد بود.

نوع طرح بندی تراکت

تراکت تبلیغاتی

به طور حتم یکی از مواردی که می تواند تأثیر زیادی روی درک و فهم مشتری به هنگام مطالعه تراکت بگذارد این است که از طرح بندی ساده و قابل فهم استفاده کند. به طور مثال اکثر ما عادت به این داریم که تراکت ها را از چپ به راست و یا از بالا به پایین بخوانیم. پس حتماً به هنگام طراحی تراکت به این نوع طرح بندی ها دقت داشته باشید.

کیفیت چاپ نهایی به هنگام طراحی تراکت

به همان اندازه که طراحی تراکت مهم است، به همان اندازه هم کیفیت در چاپ نهایی می تواند خالق یک اثر زیبا و تأثیرگذار باشد که مشتری های زیادی را به سمت کسب و کارتان هدایت می کند. به طور مثال استفاده از لمینت، روکش های گلاسه و یا استفاده از صفحات براق خیلی راحت تر می تواند کالا، محصولات و خدمات شما را به دیگران نشان دهد. با توجه به این اصول طراحی تراکت میتوانید تبلیغاتی موثر داشته باشید.

در طراحی تراکت به تا کردن تراکت توجه کنید

این مورد هم می تواند تأثیرگذاری تراکت را چند برابر کند و شما می توانید از تا کردن دولایه، سه لایه و یا چهار لایه استفاده کنید که جلوه ای زیبا به تراکت های شما می بخشد.