چطور پوستر تبلیغاتی حرفه ای طراحی کنیم؟

طراحی پوستر تبلیغاتی یکی از راه های مهم در تبلیغات محصولات یا رویدادهای مختلف میباشد که طراحی آن فوت و فن خاص خودش را دارد و برای اغلب برندها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این مطلب قصد داریم برخی از نکات مهمی که در حین طراحی پوستر تبلیغاتی باید رعایت شوند را معرفی کنیم. با ما  همراه باشید.

استفاده از رنگ در طراحی پوستر تبلیغاتی برای برانگیختن احساسات مخاطب

رنگ یکی از تاثیرگذارترین عناصر در طراحی می باشد که انتخاب درست یا نادرست آن نقش مهمی در دست یافتن به هدف اصلی و موفقیت دارد. یک طراح گرافیک باید با توجه به نوع محصول تبلیغاتی، مخاطبان اصلی و فرهنگ و آداب حاکم بر جامعه، رنگ مناسبی را در حین طراحی پوستر تبلیغاتی انتخاب کنند.

بازی با فونت در طراحی پوستر

انتخاب فونت و نوع نوشتار کلمات و متون موجود روی پوستر از جمله موارد مهمی می باشد که یک طراح گرافیک باید کاملا هوشمندانه به آن نگاه کند و از اهمیت آن غافل نشود. برای مثال، جدیت و تاکید را می توانید با فونت های بولد و ضخیم در ذهن مخاطب القا کنید. البته این یک قانون همیشگی نیست و یک گام مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی، بازی و آزمایش انواع مختلف فونت ها می باشد تا در نهایت به بهترین انتخاب دست پیدا کنید. این نکته را لازم است بخاطر داشته باشید که، فونت هایی را در طراحی پوستر تبلیغاتی انتخاب کنید که در کنار تصاویر ترکیب ساده و بدور از پیچیدگی ایجاد کنند و دچار خستگی چشم مخاطب نشوند.

طراحی پوستر ظریف گرافیک

ایجاد دید سلسله مراتبی در پوستر تبلیغاتی

قبل از شروع طراحی پوستر لازم است تا اطلاعات را به ترتیب اهمیت، اولویت بندی کنید و درشت و ریز بودن هر یک را مشخص نموده و در نهایت ترکیب منسجمی را ایجاد نمایید. برای مثال در برخی از پوسترهای تبلیغاتی تاکید بر روی تصاویر می باشد و در نتیجه می توانید از فونت های ریز برای نوشتن اطلاعات استفاده کنید و در برخی از موارد کاملا برعکس بوده و اطلاعات متنی مهم تر از تصاویر می باشد. سلسله مراتب ایجاد شده کاملا به هنر و دانش طراح بستگی دارد و قانون خاصی برای آن تعریف نشده است.

طراحی پوستر

استفاده از فضای منفی برای ایجاد ترکیب کامل در طراحی پوستر تبلیغاتی

همان طور که در مطلب مربوط به طراحی پوستر خلاقانه اشاره کردیم، ایجاد تصاویر با استفاده از فضای منفی یکی از شگفت انگیزترین کارها می باشد و اگر بدرستی انجام شده باشد، می تواند تا حد زیادی در جذب مخاطب تاثیرگذار باشد. در طراحی پوستر تبلیغاتی و با توجه به نوع محصول مورد نظر باید بتوانید دانش و هنر را با ایده پردازی تلفیق کنید و در نهایت نتایج منحصر به فردی را ایجاد کنید.

طراحی پوستر حرفه ای

حذف عناصر غیر ضروری برای داشتن پوستر ساده

چشم انسان از دیدن تصاویر شلوغ و پیچیده خیلی زود خسته میشود و این یک بازخورد منفی را به همراه خواهد داشت. یکی از اصول طراحی پوستر حرفه ای ایجاد طرح های ساده و خلوت و در عین حال مفید می باشد. گاهی اوقات، طراحان مبتدی تنها به سادگی کار فکر می کنند و بسیاری از اطلاعات و عناصر مهم را از طرح حذف می کنند که لطمه ی بزرگی به خروجی کار وارد می کند.

در پوستر تبلیغاتی یک نقطه تمرکز ایجاد کنید

نقطه ی تمرکز جایی است که چشم برای چند ثانیه ناخودآگاه روی آن تمرکز می کند و ذهن به فکر وادار میشود. اگر بتوانید هدف اصلی تبلیغات خود را در نقطه ی تمرکز به درستی نشان دهید، تا حد زیادی در طراحی پوستر تبلیغاتی به موفقیت دست پیدا کرده اید.

طراحی پوستر خلاقانه

استفاده از اشکال هندسی برای ایجاد جذابیت بصری

 استفاده از خطوط و هر یک از المان ها بر روی هر نوع طراحی، معنا و مفهوم خاصی را در ذهن بیننده القا می کند و نباید انتخاب آنها را کاملا سلیقه ای و بدون دانش انجام داد. شما به عنوان یک طراح پوستر باید بتوانید اشکال هندسی را در کنار فونت های به کار رفته در طرح، به گونه ای با هم ترکیب کنید که در نشان دادن پیام اصلی پوستر کمک کنند.

هوشمندانه طراحی کنید

اطلاعات، تصاویر، رنگ، اشکال هندسی و سایر المان ها هر اندازه هم به درستی انتخاب شده باشند، اگر به درستی در کنار هم چیده نشده باشند، هوش و ذکاوت طراح را نشان نخواهند داد و این یعنی شکست در طراحی پوستر تبلیغاتی و یا هر نوع طراحی دیگر که بدترین تجربه برای هر هنرمند خواهد بود.

ایجاد عمق و ابعاد با ترکیب لایه ها در طاحی پوستر تبلیغاتی

همان طور که می دانید، هر یک از المان و عناصر موجود در طراحی پوستر، در لایه های مجزا قرار دارند و این یک نقطه ی قوت در نرم افزارهای طراحی به شمار می آید. یک طراح با دید  هنری و داشتن دانش کافی، می تواند با لایه ها بازی کند و در نهایت به طرح نهایی پوستر عمق و ابعاد جذابی بدهد.

طراحی پوستر خلاقانه ظریف گرافیک

ایجاد انرژی و هیجان با عناصر موجود در پوستر

هنگامی که شما به عنوان یک طراح گرافیک از عکس های هیجان انگیز و فونت های جذاب استفاده می کنید، تاثیر جدی و مهمی در ایجاد واکنش در مخاطب ایجاد میکنید. با توجه به هدف اصلی در طراحی پوستر تبلیغاتی و حوزه ی فعالیت برند مورد نظر، باید بتوانید از عناصر خاصی برای برانگیختن احساسات مخاطب استفاده نمایید.

طراحی پوستر تبلیغاتی حرفه ای با ظریف گرافیک

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، طراحی پوستر تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب برای خرید محصول، شرکت در رویداد و یا جشنواره یا پیوستن به کمپین خاصی دارد و به همین خاطر باید تمام مراحل آن را گام به گام و هوشمندانه انجام داد. تیم آریا گستر، با داشتن سالها تجربه در حوزه ی طراحی گرافیک و داشتن طراحی های پوستر موفق در کنار شماست تا شما را به بهترین ها برساند.