متداول‌ترین اندازه‌های بنر در تبلیغات بنری

موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب در تبلیغات آنلاین به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، اندازه و سایز بنری است که در آن استفاده می‌شود.

بسیاری برای رسیدن به بیشترین بازدهی سراغ این‌گونه تبلیغات می‌روند و برای آن هزینه می‌کنند. به همین خاطر اگر کمپین تبلیغات گوگل دارید و برای آن هزینه می‌کنید، دانستن سایز مناسب و اندازه بنرهای تبلیغاتی که بیشترین میزان اثرگذاری، کلیک و فروش را به ارمغان می‌آورند، بسیار مهم است.

نکته جالب توجه در مورد تبلیغات گوگل این است که، این‌گونه تبلیغات می‌تواند برای آن دسته از وب‌سایت‌هایی که در نتایج جستجو جایگاه مناسبی ندارند، بسیار مناسب باشد و بیشترین بازخورد را داشته باشد.

آنها با هدف دستیابی به مخاطبان بیشتر در وبلاگ‌های مختلف، سایت‌های خبری یا وب‌سایت‌های پربازدید، این‌گونه تبلیغات را اجرا می‌کنند و در عین حال، از تبلیغات گوگل در اهداف بازاریابی خود برای بهبود روند تبدیل کاربر به مشتری استفاده کنند.

در تبلیغات دیسپلی یا همان تبلیغات گوگل بنرها در سایزهای متفاوتی دیده می‌شوند که برای رسیدن به بهترین نتیجه، انتخاب بهترین سایز می‌تواند به درست اجرا شدن تبلیغات و به بهینه سازی عالی کمپین تبلیغاتی کمک کند.

متأسفانه، عدم درک صحیح از بهترین سایز بنر برای تبلیغات در انواع مختلف مانند بنر گیف، بنر ثابت و بنر HTML5 در تبلیغات بنری، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که در بازاریابی آنلاین و توسط بازاریابان و برخی طراحان بنر انجام می‌شود.

رایج‌ترین و متداول‌ترین اندازه‌های بنر در تبلیغات بنری استاندارد به شرح زیر است:

  1. مربع 250 در  250
  2. مربع کوچک 200 در  200
  3. بنر 468 در  60
  4. تابلو تبلیغاتی 728 در 90
  5. مستطیل کوچک 300 در 250
  6. مستطیل بزرگ  336 در 280
  7. بنر بلند 120 در 600
  8. بنر خیلی بلند 160 در 600
  9. آگهی نیم صفحه 160 در 600
  10. تابلوی بزرگ 970 در 90

اندازه‌های بنرهای تبلیغاتی پرنمایش

  1. 300 در 250 – مستطیل متوسط
  2. 336 در 280 – مستطیل بزرگ
  3. 90 در 728 – تابلوی تبلیغاتی
  4. 300 در 600 – نیم صفحه یا بنر بسیار بلند
  5. 320 در 50 – تابلوی موبایل

نتیجه گیری

داشتن بهترین سایز بنر برای تبلیغات، به عنوان اولین قدم در اجرای کمپین‌های تبلیغاتی بسیار خوب و مفید است.

اگر در اول راه شروع  تبلیغات هستید، این نکات را در گوشه‌ای از ذهن خود داشته باشید تا بفهمید که کدام اندازه برای مخاطبی که هدف قرار دادید، بهتر  و مناسبت‌ تر است.