کار گرافیست چیست ؟

گرافیست کیست؟ کار گرافیست چیست؟گرافیست کسی است که بر مینای سفارشی که به او می دهند و با تکیه بر هنر خود، پیام یا ایده ای را به کمک تصویر و حروف به مخاطب انتقال می دهد. کار گرافیست بر اساس شاخه های طراحی گرافیک، حیطه‌ها و تخصصهای مختلفی دارد :

ارتباط بصری (Visual communication)- مانند طراحی پوستر، طراحی جلد، طراحی نشان (Logo)، طراحی صفحات وب و…

تصویرسازی (Illustration)- مانند تصویرسازی برای کتابهای کودک، کتابهای علمی و آموزشی، تصویرسازی برای نشریات، طراحی نقشه و …

گرافیک محیطی – طراح گرافیک محیطی با طراحی یک نقشه مناسب که محل استقرار هر یک از بخش های یک محیط را با طرح و رنگ مناسب به خوبی نشان می دهد، نقش مهمی در راهنمایی افراد دیگر در استفاده از آن محیط دارد.
یک گرافیست علاوه بر خلاقیت و ذوق هنری بالا، باید توان خوبی در استفاده از کامپیوتر و مهارت ارتباطی مناسبی داشته باشد. کسب علم و تخصص لازم برای طراحی گرافیک از طریق دوره های آموزشی و یا رشته های دانشگاهی مرتبط موجود امکان پذیر است

به طور کلی می توان گفت یک گرافیست موفق باید علم تخصصی گرافیک، مهارت کار با نرم افزارهای گرافیکی و اطلاع از جدیدترین اطلاعات و اخبار مرتبط را داشته و با مباحث جامعه شناسی و روانشناسی آشنا باشد.

ساعات کار و محل کار گرافیست

اگر گرافیست در استخدام شرکت یا سازمانی باشد، ساعت کاری او معمولا مطابق با روال عادی موجود است. البته در برخی پروژه ها شاید لازم باشد که ساعات بیشتری را به آن اختصاص دهد تا کار به موقع انجام شود. گرافیست اگر به طور مستقل مشغول به کار باشد، ساعات کاری منعطفی دارد. محل کار گرافیست معمولا در دفتر کار یا گاهی در منزل او می باشد.

وظایف گرافیست

صحبت درباره نیازها و خواسته های مشتری و مشخص کردن ویژگی های سفارش او

انتخاب بهترین و مناسب ترین روش، مواد و سبک متناسب با سفارش مشتری

ایجاد طرح های اولیه کار برای نشان دادن به مشتری

استفاده از نرم افزارهای تخصصی کامپیوتری برای آماده کردن طرح ها

تولید نسخه نهایی با رعایت کردن ویژگی های دقیق نوشتاری، اندازه و رنگ

انجام کار با در نظر گرفتن بودجه و زمان اختصاص یافته به آن

 

 

دیدگاهتان را بنویسید