طراح معاصر ایرانی

طراح معاصر ایرانی

فرهاد در سرزمین عجایب
آریا کسایی
فرهاد فزونی یک طراح گرافیک غیرحرفه‌ای تمام عیار است. گرافیک برای فرهاد وسیله‌ای است که به‌واسطه‌ی آن، علاقمندی‌ها و تجربه‌های شخصی‌اش را به دیگران نشان می‌دهد.

گاهی شعر می‌گوید، گاهی داستان می‌نویسد، گاهی طراحی می‌کند، گاهی ویدئو می‌سازد و همان علاقه‌ها را به شیوه‌های دیگر هم ثبت می‌کند و همه‌ی این‌ها را بسیار غریزی و با غرور حرفه‌ای خاصی انجام می‌دهد. او حرص و شهوتِ سیری‌ناپذیری در کار کردن دارد و در این انبوه کار کردن، آزمون و خطا به بخشی از فرآیند کاری‌اش تبدیل شده است. گاهی حتی مرز بین تجربه‌های شخصی او و اثری که قرار است در یک ساحت عمومی دیده شود، قابل تشخیص نیست. گاهی تجربه‌ی فرآیند تولید اثر، تبدیل به خود اثر می‌شود. بسیار راحت خطر می‌کند و از هیچ امکانی برای طراحی چشم نمی‌پوشد.
چشمان بسیار کنجکاو و تیزبینی دارد که بی‌وقفه محیط اطراف را می‌بلعند. ابایی ندارد از این که اگر در اثری، چیز جالبی پیدا کرد آن را از آنِ خود کند و دوباره عرضه نماید. چندان در قید و بند تعریف یا تکذیب دیگران نیست. بارها دیده‌ام با تحسین دیگران سرمست می‌شود، ولی خود را تکرار نمی‌کند و بارها دیده‌ام که با تندترین نقدها روبرو می‌شود و پا پس نمی‌کشد. شعور و آگاهی بسیار خوبی در طراحی دارد.

  

 

 

دیدگاهتان را بنویسید