برند شخصی و اهمیت آن

برند شخصی چیست؟

در عصر دیجیتالی و آنلاین امروز، داشتن یک برند شخصی می تواند مهمتر از همیشه قلمداد شود. یک برند شخصی تفاوت چندانی با برند تجاری ندارد. در واقع شما به جای بازاریابی یک فروشگاه یا محصول،برای خودتان را بازاریابی و برند سازی حواهید کرد. اهمیت پرسونال برندینگ چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای دارای مزایای بسیاری است و می تواند در آینده درهای زیادی را برای شما باز کند. برند شخصی روشی عالی برای نشان دادن مهارت ها و دانش شما در مورد یک موضوع یا زمینه خاص است. ساختن یک برند شخصی به شما این شانس را می دهد تا هر آنچه هستید و انجام می دهید را به مخاطبان تان عرضه کنید.

اهمیت پرسونال برندینگ

برندینگ شخصی به شما اجازه می دهد بدون اینکه به دیگران وابسته باشید، تجارت تان را مدیریت نمایید. در ادامه به مزایا و دلایل اهمیت پرسونال برندینگ خواهیم پرداخت.

شخصی چیست - برند شخصی چیست و چه اهمیتی دارد؟

  • نمایش ارزش ها: برندینگ شخصی به شما امکان می دهد تصویر ارزش ها و اهداف شخصی تان را در معرض نمایش عموم قرار دهید.
  • ایجاد ارتباط: ایجاد برند شخصی به افراد کمک می کند تا در زمینه های مختلف و حوزه های تخصصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برندینگ شخصی افراد را در معرض دید بیشتری قرار می دهد. به عنوان مثال هر برند با استفاده از کارت ویزیت مختص به خود می تواند در مسیر مناسب ارتباطات قرار بگیرید.
  • نمایش خود آگاهی: داشتن یک برند شخصی به شما اجازه می دهد آنچه را که برای تان مهم است و واقعاً به آن علاقه مندید را نشان دهید.
  • شبکه سازی: وقتی یک برند شخصی قوی دارید درواقع صاحب یک شبکه قوی نیز هستید. برند شخصی، شما را با کارفرمایان و فرصت های بالقوه مرتبط می کند.
  • نماد اصالت: یک برند شخصی نباید یک شخصیت جعلی باشد. نمایش اصالت بوسیله شخصی سازی راهی عالی برای ایجاد اعتماد و تحسین در میان دنبال کنندگان شما است که این اصالت میتواند با طراحی یک لوگو یا امضای انحصاری شکل گیرد.
  • ایجاد اعتماد به نفس: یک برندینگ شخصی ممتاز،بر نقاط قوت آن فرد تأکید کرده و می تواند راهنمای مناسبی برای نشان دادن ویژگی های مثبت یک برند شخصی به مخاطبان باشد. این موضوع نقش موثری در ایجاد اعتماد به نفس در یک کسب و کار خواهد داشت.

مزایای ملموس پرسونال برندینگ در حیطه کسب و کار

  • رشد تجارت: مشتریان به افراد و برندهای شناخته شده بیشتر از شرکت های ناشناخته اعتماد خواهند کرد. با برندینگ شخصی و هم چنین تبلیغات بصری مناسب می توانید فرصت بی نظیری برای رشد و توسعه تجارت خود داشته باشید.
  • حرفه ای شدن: شما با پرداختن به مقوله اهمیت برند شخصی، در واقع به خودتان کمک می کنید تا یک حرفه ای و متخصص شوید. یک برند شخصی باعث می شود زمینه های تخصص و توانایی تان را جهت تعالی بخشیدن به تجارت تان بهتر بشناسید.
  • دستیابی به اهداف فروش: شخصی سازی یک برند در تبلیغات و نهایتا در افزایش فروش آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. آمار نشان می دهد، کسب و کارهایی که که از برند شخصی شان در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، نسبت به سایرین ۷۸ درصد فروش بیش تری دارند.

۷ قدم برای ساختن برند شخصی

برند شخصی - برند شخصی چیست و چه اهمیتی دارد؟

قدم اول: ارزش ها و احساسات خود را تعیین و اولویت بندی کنید

ارزش ها در واقع مهم ترین اعتقادات شما در نحوه کار و زندگی هستند و به شما کمک می کنند تا مسیر شغلی ایده آل خود را تعیین نمایید. مشخص کردن و اولویت بندی ارزش ها و احساسات حرفه ای و حتی شخصی، جهت تعیین چشم انداز برندینگ شخصی موضوعی حائز اهمیت به شمار می آید.

گام دوم: ویژگی های اصلی خود را تعریف کنید

تعیین ویژگی های اصلی به پایداری، دوام و شکل گیری هویت شخصی شما کمک می نماید. از ویژگی های مهم برندینگ شخصی می توان به وجدان کاری، برونگرایی و سازگاری اشاره نمود. هر یک از این ویژگی ها در مقیاس مشخصی ارزیابی می شوند و شما در این مقیاس ها، شخصیت منحصر به فرد خود را تعریف می نمایید.

گام سوم: تصویر برند شخصی خود را توسعه دهید

پس از شناخت ارزش ها، احساسات و ویژگی های شخصیتی، باید آن ها را به معرض نمایش بگذارید. شما می توانید از طریق هدشات های حرفه ای در پروفایل لینکدین شرکت تان آن ها را نشان دهید. هم چنین می توانید امضای ایمیلی مختص به خود را ایجاد کرده و با درج اطلاعات تماس، امضا، نمادهای رسانه اجتماعی، اطلاعات شرکت و آدرس وب سایت تان آن را بهینه نمایید. تولید یک محتوای معتبر نیز در به تصویر کشیدن و توسعه برند شخصی شما امری موثر می باشد.

مسیر های مهم و عملی تر در راستای جذب مخاطب

گام چهارم: مخاطبان مورد نظرتان را مشخص نمایید

تشخیص مخاطبان مورد نظر و دلخواه برای هر برند و سازمان موضوع مهمی است. بهتر است وقت و انرژی خود را روی افرادی سرمایه گذاری کنید که نتیجه مطلوب را برای تان به ارمغان می آورند.

گام پنجم: رسانه های اجتماعی و آنلاین ایجاد نمایید

جهت انجام هرچه بهتر پروسه پرسونال برندینگ،حضور خود را با ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیس بوک، وبلاگ ها پادکست ها و سایر رسانه های اجتماعی آنلاین،اعلام نمایید.

گام ششم: وبلاگ نویسی را شروع کنید

بسیاری از بازاریابان، وبلاگ نویسی را بهترین راه جهت ایجاد یک تجارت می دانند. علاوه بر این، وبلاگ نویسی مولفه ای موثر در حوزه اهمیت برند شخصی محسوب می گردد.پس از راه اندازی وب سایت تان، ایجاد یک وبلاگ با طراحی گرافیکی جذاب و محتوایی مناسب می تواند گام موثری در راه ایجاد یک برند شخصی پایدار باشد.

گام هفتم: متخصصان و مطرح ترین ها را دنبال نمایید

برندهای داخلی و خارجی موفق در صنعت بازاریابی را شناسایی و از آن ها الهام بگیرید. باید توجه کنید این افراد، برندینگ شخصی و کارهای شان را چگونه ارائه می دهند.