هدف از چاپ بروشور چیست؟

اغلب صاحبان کسب‌ وکار و بازاریابان، بدون اینکه هدف خاصی را دنبال کنند، طراحی بروشور را سفارش می‌دهند. اما این احتمال وجود دارد که بروشور ابزار مناسبی برای آن‌ها نباشد و گزینه‌های دیگری مانند چاپ کاتالوگ، چاپ تراکت، فلایر و …، کارایی بیشتری برای اهداف تبلیغاتی آن‌ها داشته باشد. بسیاری از این افراد تصور می‌کنند چاپ بروشور ایده خوب و کم‌هزینه است و حتما با استفاده از آن به هدف خود دست می‌یابند، اما باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه است!

چاپ بروشور، یک روش کم‌هزینه  و مفید است، اما قبل از سفارش طراحی آن، باید هدف خود را مشخص کنید. اگر نمی‌خواهید بروشورتان فقط برای باد زدن افراد استفاده شود! پس ابتدا هدف خود را از سفارش بروشور مشخص کنید.

بروشور می‌تواند برای اهداف زیر طراحی شود:

آموزش: یکی از کاربردهای عمده چاپ بروشور در مباحث آموزشی است. در دوران مدرسه، دانشگاه، در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و… دیده‌ایم که بروشورهایی را برای آموزش در اختیار افراد قرار می‌دهند. در کسب ‌وکارها نیز بروشورها برای آموزش و طریقه استفاده از محصولات و خدمات در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

بازاریابی و تبلیغات: یک بروشور حرفه ای از قدرتمندترین ابزار تبلیغاتی است که شرکت‌ها از آن معمولا در نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط، برای تبلیغات محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند.

اطلاع‌رسانی: هدف دیگر از چاپ بروشور حرفه ای، اطلاع‌رسانی است. گاهی شرکت‌هایی که به تازگی تاسیس شده‌اند برای معرفی خود از بروشور استفاده می‌کنند. بروشورهای با هدف اطلاع‌رسانی معمولا برای معرفی موقعیت‌ها و مکان‌ها، معرفی شرکت‌ها و سازمان‌ها، معرفی محصول یا خدماتی جدید و… استفاده می‌شود.

برای  طراحی و چاپ بروشور خود با مجموعه آریا گستر در ارتباط  باشید