کارت ویزیت الکترونیکی

کارت ویزیت الکترونیکی چیست؟

کارت ویزیت الکترونیکی یک چیزی شبیه همان کارت ویزیت‌های مقوایی و قدیمی است؛ با این تفاوت که شکل و شمایل مدرن‌تری به خودش گرفته و برای مشتری‌هایت کاملاً به‌صورت باکلاس پیامک می‌شود.

طرز مصرف کارت‌‌های ویزیت الکترونیکی هم به این صورت است که شما یک سرشمارۀ اختصاصی را به مشتریان‌تان اعلام می‌کنید تا کد به‌خصوصی را که به آن کد crm هم می‌گویند، به آن سرشماره ارسال کنند. (این کد می‌تواند کلمه یا عدد ثابتی باشد.)

بعدازآن سیستم به‌صورت خودکار اطلاعات تماس را پیامک می‌کند تا در گوشی موبایل مخاطبان ثبت شود و همیشه در دسترس‌شان باشد.

حالا ممکن است بپرسید که چه اطلاعاتی را می‌توانیم در کارت ویزیت الکترونیکی ثبت کنیم؟ نحوه نگارشش چطور باید باشد؟ لینک هم می‌توانیم به سایت یا صفحه اینستاگرام‌مان بدهیم یا نه؟

جواب تمام این سوال‌ها را به شما می‌گویم؛ البته بعد از اینکه انواع کارت‌ویزیت را توضیح دادم.

انواع کارت ویزیت الکترونیکی

تا اینجای مطلب، با ماهیت کارت ویزیت الکترونیکی به‌طور کلی آشنا شدید؛ وقتش رسیده تا جزییات بیشتری از آن را به شما بگویم. پس اول برویم سراغ انواع آن که در دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

USSD کارت ویزیت

کد ussd همان ستاره و مربع‌هایی هستند که برای شارژ موبایلتان یا خریدن بسته‌های اینترنتی شماره‌گیری می‌کنید. (مثلاً #1*)

در واقع ساختار و فرمول همه کدهای ussd به شکل زیر است:

#تعدادی از اعداد انتخابی شما*

کارت ویزیت دیجیتالاگر شما مایل هستید تا یک کد ussd دلخواه و باب میل خودتان بخرید پیشنهاد من این است که اول سری به سایت همراه اول یا ایرانسل بزنید و شرایط و ضوابط را خوب مطالعه کنید.

البته این را هم بهتر است بدانید که کدهای ussd ایراداتی هم دارند؛ مثلاً اگر شما کد # 6655* را از اپراتور همراه اول بخرید، فقط آن دسته از مشتریان شما که سیم‌کارتشان همراه اول باشد می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. در واقع کارت ویزیت شما به دست مشترکین ایرانسل نمی‌رسد؛ مگر اینکه همین کد را از اپراتور ایرانسل هم خریده باشید.

خلاصه سرتان را درد نیاورم، گرفتن کد ussd به‌ سادگی خریدن یک پنل پیامکی نیست؛ اما خب به‌هر‌حال مزایای خودش را دارد. طرز استفاده‌اش هم به این صورت است که مشتری کد انحصاری و مختص به بیزینس شما را شماره‌گیری می‌کند تا اطلاعاتی روی صفحه تلفن همراهش ظاهر شود. این اطلاعات می‌تواند کارت ویزیت شما باشد یا منوی محصولاتتان. فرقی نمی‌کند.